מקור פלשתיני: "יום גורלי במו"מ", בישראל מצננים - "ישנה התקדמות, אך עדיין יש פערים"

בעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" צוטטו מקורות יודעי דבר שאמרו כי המתווכים הגבירו את המאמצים שלהם כדי לגשר על הפערים במו"מ להסכם הפסקת אש ועסקת חטופים • לדבריהם, המתווכים נפגשו ביום שישי עם נציגי ישראל וארגון חמאס במשך יותר משש שעות • עם זאת, הם טענו: "יש עדיין פער"

הפגנה בחיפה למען השבת החטופים. צילום: הרצי שפירא

מקורות יודעי דבר מסרו הבוקר (ראשון) לעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" כי המתווכים הגבירו את המאמצים שלהם כדי לגשר על הפערים במו"מ להסכם הפסקת אש ועסקת חטופים. המקורות אישרו כי המתווכים נפגשו ביום שישי עם נציגי ישראל וארגון הטרור חמאס במשך יותר משש שעות.

לירי אלבג בסרטון שפרסם חמאס, צילום: מתוך הסרטון

עוד ציינו המקורות, כי המתווכים מנסים להתגבר על שני מכשולים מרכזיים: הראשון הוא השגת רשימה ברורה של שמות החטופים שחמאס ישחרר בשלב הראשון, ומספר המחבלים המוסכם שישוחררו בתמורה, ולאן (עזה/יו"ש/חו"ל). השני הוא דרישת חמאס לערבות שהשלב הראשון יסתיים בשלב השני והשלישי.

לדברי המקורות, "שני הצדדים קרובים להסכם כבר שבועות, אבל סוגיית רשימת החטופים היא שנגררה. חמאס הציע מספרים וישראל דרשה רשימה ומספרים גדולים יותר, וכן ביקשה לכלול פצועים - גם אם הם חיילים. חמאס לא מסר את הרשימה והציע גופות של חטופים ואז המצב התפוצץ. עכשיו - אחרי הלחץ הגדול - חמאס הסכים להגדיל את המספרים על ידי הכללת חיילי מילואים חטופים, אבל הוא רוצה בתמורה שמות בהתאם (של מחבלים - ש"ק). עדיין יש פער".

כיכר החטופים בעצרת, לאחר פרסום אות החיים ממתן צנגאוקר, צילום: גדעון מרקוביץ'

בהמשך לכך, המקורות הסבירו כי "הסוגיה השנייה היא בקשה של חמאס לערובות שהשלב הראשון יוביל לשלב השני. הצהרותיו של ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו והתעקשותו כי יחזור להילחם - סיבכו את המשא ומתן. חמאס רוצה לוודא שהעסקה תסתיים בשלב השני והשלישי והמלחמה תיעצר. אבל ישראל מסרבת לכך".

מקור פלשתיני שמכיר את המו"מ אמר ל"אל-ערבי אל-ג'דיד" כי מדובר ב"יום מכריע בגורל המשא ומתן בין חמאס לישראל. המתווכים הצליחו לגשר על הפערים בין הצדדים דרך פתרונות של פשרה, ומחכים לתשובה של ממשלת ישראל הלילה". בישראל מצננים: "ישנה התקדמות איטית אבל עדיין ישנם פערים"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר