המו"מ לשחרור החטופים: בדוחא דנים במתווה חדש-ישן לעסקה

אחרי הפגישות בדוחא - ישראל מוכנה לקדם עסקה בשלבים • נתניהו בסיעת הליכוד: "מוכן למתווה" אך טוען שחמאס טרם הביע הסכמה • המטרה: להתחיל בשחרור מצומצם שיוביל להסכם רחב

נתניהו וברנע. צילום: קובי גדעון, לע"מ

מתווה חדש-ישן לעסקה: אחרי הפגישות בדוחא, בישראל מדברים על מתווה מבוסס הצעות קודמות בניסיון להתניע מחדש את המשא ומתן.

פעילות כוחות צה״ל ברצועת עזה | דובר צה"ל

מפרטים שעולים בשיחות עם גורמים המעורים בנושא נקודת הפתיחה לעסקה תהיה בהצעה המצרית כפי שפרסמנו אמש. שחרור מספר חטופים קטן בתמורה לימי הפוגה בודדים ומשם זה יתפתח לעסקה בשלבים.

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי. שחרור חטופים בודדים בהפסקת אש קצרה, צילום: ללא

כזכור, נשיא מצרים א-סיסי הציע הפסקת אש ל-48 שעות, שכוללת שחרור ארבעה חטופים בתמורה לאסירים פלשתינים 

בישראל לא מפרטים באשר למעבר בין השלבים והנוסחאות שיכללו שחרור מחבלים בתמורה לכל חטוף אך אומרים כי הדברים צפויים להתברר בימים הקרובים עם הרחבת השיחות בין צוותי העבודה של המתווכות וישראל.

נתניהו בסיעת הליכוד (ארכיון). מוכן למתווה המצרי, צילום: אורן בן חקון

מוקדם יותר היום (שני) חשפנו כי נתניהו אמר בסיעת הליכוד כי הוא מוכן למתווה המצרי שכולל את החזרתם של מספר חטופים תחילה בתמורה לימי הפוגה אך ציין כי אינו מכיר שחמאס מוכן לזה. יש לציין כי זו נקודת ההתחלה של העסקה שאמורה להתגלגל הלאה לכדי יישום מלא. גורמים המעורים בנושא טוענים כי לראשונה מזה חודשים נושבת רוח אחרת מצדו של ראש הממשלה ביחס לסיכויים לעסקה.

ראש המוסד דדי ברנע אמר בימים האחרונים כי הוא לא תומך בהגעה נפרדת להסכם בלבנון וכי יש לכרוך בין הלחץ הבינלאומי והלבנוני לסיום מלחמה שם לעסקת חטופים בעזה. ברנע אמר בשיחות סגורות כי הלבנונים ואיראן יכולים להשפיע השפעה מכרעת על חמאס ביחס לרצון להסכים לעסקה עם ישראל.

חליל אל-חיה. אמור להתוות את מדיניות החמאס לאחר חיסול סינוואר, צילום: אי.פי

הכתובת למגעים לאחר חיסול סינוואר מבחינת המתווכות: חליל אל חיה ואחיו של סינוואר, מוחמד שנמצא בעזה. השניים אמורים להתוות את מדיניות חמאס ביחס להצעה שתעלה מצד המתווכות וישראל. הצפי להתפתחויות: כבר עד לסוף השבוע הקרוב.

בתוך כך, תא״ל אורן סתר, מצוות המו״מ הישראלי בסוגיית החטופים - הודיע על התפטרותו מתפקידו, כך פורסם לראשונה בכאן11.

מדובר צה״ל נמסר בתגובה: תא״ל אורן סתר חזר מחופשת פרישה לשירות מלא בצוות המו״מ החל מ-7 באוקטובר, ובמסגרת עבודת הצוות פעל ללא לאות לקידום מאמצי השבת החטופים. הקצין ישוב לסייע למפקדת החטופים גם בעתיד, ככל שיידרש לכך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר