סמוטריץ' מחריף את הטון: "להחיל ריבונות ישראלית על רצועת עזה"

שר האוצר אמר בכנס בירושלים כי יש לספח את עזה בדומה ליהודה ושומרון: "במקום שאין ריבונות יהודית - אנחנו יודעים איך זה נגמר" • גדעון סער: "הפעולה באיראן הייתה ציון דרך חשוב והיסטורי בחזרה לתפיסת הביטחון המקורית של ישראל"

בצלאל סמוטריץ' (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', קרא היום (ראשון) לראשונה בכנס "מזרח תיכון נכון" בירושלים להחיל ריבונות ישראלית על רצועת עזה.

לדבריו, ״יש להחיל ריבונות ישראלית ביהודה שומרון ועזה. במקום שאין ריבונות יהודית - אנחנו יודעים איך זה נגמר. הסכמי חלוקת הארץ לא עבדו ולא יעבדו. פשוט כי הם רוצים את כל הארץ. ״ההכרעה צריכה להיות גם התיישבותית. יש להביא מאות אלפי תושבים ליהודה ושומרון. בפני ערביי ארץ ישראל ייפתחו שלוש אפשרויות.

גדעון סער בכנס, צילום: מאיר אליפור

"מי שמכיר בריבונות היהודית ייהנה ממדינת ישראל. הם יקבלו ניהול קהילתי מקומי ללא סממן לאומי. מי שלא רוצה בכך יוכל להגר. מי שלא יאמץ אף אחד מההצעות, אלה מחבלים שיטופלו על צה״ל ומערכת הביטחון״.

גם יו"ר הימין הממלכתי השר גדעון סער נשא הערב  דברים בוועידה. "הפעולה באיראן הייתה ציון דרך חשוב והיסטורי בחזרה לתפיסת הביטחון המקורית של ישראל: תפיסת ביטחון של הסרת איומים", אמר סער. הוא הוסיף כי "על ישראל להבהיר לאסד כי אם סוריה תמשיך להיות נתיב לאספקת אמל"ח מאיראן לחיזבאללה ולאפשר תוקפנות משטחה לישראל- הוא מעמיד את משטרו בסכנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר