"החרם נגד ישראל - טעות כלכלית, מוסרית ופוליטית": חברת הפרלמנט הצרפתי נגד מקרון

קרולין ידן, המשמשת כחברת פרלמנט מטעם מפלגתו של נשיא צרפת, מביעה ביקורת שנחשבת נדירה על החלטותיו בנוגע לישראל • לדבריה: "אני חושבת שיחסיו הגרועים עם בנימין נתניהו משפיעים על עמדותיו" • עוד היא מוסיפה: "אני לא מבינה חלק מהצהרותיו האחרונות, שזעזעו רבים בצדק, הן בישראל והן בצרפת - ולא רק בתוך הקהילה היהודית"

נשיא צרפת עמנואל מקרון (ארכיון). צילום: רויטרס

התמיכה הפנים מפלגתית במהלכיו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, נסדקת, כאשר מי שמובילה את המאבק נגד החלטותיו היא חברת הפרלמנט הצרפתי מטעם מפלגת ה'רנסנס', קרולין ידן, המכהנת כנציגה הנבחרת של מחוז הבחירה מספר 8, הכולל גם את יהודי צרפת המתגוררים בישראל.

נתניהו על מקרון: "טעה טעות קשה - עובדתית ומוסרית" (11.11.24) // לע"מ

כאמור, בעקבות העתירה של חברת מספנות ישראל ולשכת המסחר ישראל-צרפת, בשתי המדינות מחכים להחלטת בית המשפט בצרפת אם לאפשר לחברות ישראליות להשתתף בתערוכת Euronaval שתיערך בתחילת חודש נובמבר.

"החרם נגד ישראל הוא טעות כלכלית, מוסרית ופוליטית. חברות ישראליות פועלות לחיזוק ההגנה והביטחון הימי שלנו, שהם חיוניים לשמירה על חזית משותפת נגד הסכנות המאיימות על כולנו. אני חושבת שזו החלטה מפלה ובלתי מוצדקת", טוענת ידן, ומוסיפה: "ברגע שנודע לי על החלטת ההדרה הזו מתערוכת Euronaval, ביקשתי פגישה עם ראש הממשלה, מאחר ויחס כזה מצד רשויות המדינה מוסיף לניצחונם של מי שתקף את ישראל בשבעה באוקטובר ופותח את התיאבון למי שירצה לראות את ישראל מובסת מבחינה צבאית, מוסרית וכלכלית".

קרולין ידן, צילום: ללא

בראיון ל'ישראל היום' אומרת קרולין, המשמשת כחברת פרלמנט מטעם מפלגתו של נשיא צרפת, והביקורת שלה נגד מקרון נחשבת כביקורת נדירה, כי ישנם כיסי התנגדות במפלגה לגבי החלטותיו של הנשיא הצרפתי נגד ישראל. "אנחנו באמת צריכים לעשות הבחנה בין נשיא הרפובליקה, מפלגת הרנסנס, והקבוצה הפרלמנטרית שלנו באסיפה הלאומית בראשות גבריאל אטל. לא מפלגתנו ולא גבריאל אטל אישרו את עמדות הנשיא", היא טוענת.

"להיפך, מפלגת 'רנסנס' יצאה בהצהרה ברורה מאוד לגבי המתקפה של איראן על ישראל, שלא רק התנגדה והטילה אחריות ישירה על איראן והמיליציות שלה: חמאס, חיזבאללה והחות'ים, אלא גם אישרה את זיקתה לביטחון ישראל ואת זכותה להבטיח זאת. גבריאל אטל, מצדו, קיבל את יהושע זרקא, שגריר ישראל בצרפת, בלשכתו באסיפה הלאומית ביום שישי האחרון, כדי להבטיח את הסולידריות והתמיכה שלו".

טיל איראני בשמי תל אביב, צילום: רויטרס

לדבריה, "אני לא מטילה ספק בכך שנשיא הרפובליקה נשאר ידיד של ישראל, אשר מודע לחלוטין לצורך של ישראל להגן על עצמה מפני אויבים בשבע חזיתות המבקשים להשמיד אותה, אבל אני חושבת שיחסיו הגרועים עם בנימין נתניהו משפיעים על עמדותיו. אני מבינה שכראש מדינה הוא רוצה לשים קץ למלחמה ולטרגדיה ממנה סובלים אזרחים, אבל אני לא מבינה חלק מהצהרותיו האחרונות, שזעזעו רבים בצדק, הן בישראל והן בצרפת, ולא רק בתוך הקהילה היהודית".

לא מעט אנשים מגדירים את הביקורת שהיא מעבירה על נשיא צרפת ככזו המסכנת את עתידה הפוליטי, אולם ידן רואה את הדברים בצורה אחרת. "את חופש הביטוי והלגיטימציה שלי אני מקבלת מהקלפי, אבל גם מתוך אותנטיות שאחרי הכל, כך אני מאמינה, די מוערכת. אני מדברת בכנות כי אין לי שאיפה פוליטית מיוחדת".

נתניהו ומקרון (ארכיון), צילום: ללא

"החיים הציעו לי את ההזדמנות יוצאת הדופן הזו להמשיך במאבקים בהם אני נאבקת כל חיי: המאבק באנטישמיות והמאבק נגד הדה-לגיטימציה של ישראל בתוך האסיפה הלאומית - ואני אמשיך במאבק הזה כל עוד יש לי היכולת לעשות זאת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר