דיווח: חמאס יעלה הצעה בקטאר - סיום המלחמה ושחרור כל החטופים "בפעימה אחת"

בערוץ הסעודי "א-שרק" מדווחים מפי בכירי חמאס: "מעדיפים עסקה כוללת בשלב אחד, שתסיים את המלחמה בבת אחת" • לדברי אחד הבכירים בארגון הטרור, ישראל תקבל את כל החטופים תמורת מספר מוסכם של אסירים פלשתינים • עוד הוא הוסיף: "כמובן שאנחנו לא דוחים אף רעיון אחר שהמתווכים עשויים להציג, אבל הקריטריונים לקבלה מבחינתנו מתחילים מהפסקת המלחמה"

כיכר החטופים בתל אביב . צילום: פאולינה פטימר

בכירים בחמאס מסרו לערוץ הסעודי "א-שרק" כי ארגון הטרור יעלה הצעה בפני המתווכים בדיונים בקטאר היום (ראשון), שתכלול עסקה כוללת לסיום המלחמה באופן מיידי, נסיגה ישראלית מרצועת עזה ועסקה לשחרור כל החטופים "בפעימה אחת".

יפעת קלדרון אחרי התקיפה באיראן: "זה הזמן להביא מתווה כולל לעסקה, הם לא ישרדו שם יום אחד נוסף" (26.10.24) // פורום חיים להצלת החטופים

המתווכים המצרים, הקטארים והאמריקנים יתכנסו היום עם צוות המו"מ הישראלי. בפגישות ישתתפו בכירים במודיעין האמריקני ובמוסד. לדברי אחד הבכירים בחמאס, בארגון ישמעו לגבי ההצעות שלהם, אבל מבחינתם הם "מעדיפים עסקה כוללת בשלב אחד, שתסיים את המלחמה בבת אחת". עוד הוא מוסיף, כי בתמורה לכך יתקיימו "חילופי שבויים", שיכללו את כל החטופים הישראלים תמורת מספר מוסכם של אסירים פלשתינים.

מפגינים בעצרת מטה משפחות החטופים והנעדרים (ארכיון), צילום: אדר איל

אותו גורם אמר בנוסף: "כמובן שאנחנו לא דוחים אף רעיון אחר שהמתווכים עשויים להציג, אבל הקריטריונים לקבלה מבחינתנו מתחילים מהפסקת המלחמה". בכיר חמאס האשים את ישראל ב"מלחמת השמדה בצפון רצועת עזה שמתבטאת בהרג, הרס, עקירה והרעבה. ללא הפסקת המלחמה לא יהיה הסכם כלשהו".

מוקדם יותר, בכיר בחמאס אמר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד", כי ארגון הטרור "עדיין מתייחס באופן חיובי להצעות להפסקת אש בעזה ולמאמצי המתווכים - הן המצרים והן הקטארים", והוסיף: "יש לנו קווים אדומים שהודענו עליהם לכל המתווכים לאורך התקופה האחרונה. הקווים האדומים נוגעים לנסיגה מלאה מרצועת עזה, לחזרת כל העקורים למקומות מגוריהם, ללא הבחנה בין צפון הרצועה לדרומה, וכן להכנסת סיוע ושיקום עזה".

יצא לקטאר.ראש המוסד דוד ברנע (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

המקור בחמאס, שמעורב במשא ומתן, אמר כי בסופו של דבר תושג עסקת חטופים לפי המפתחות שסוכמו ביניהם לבין ישראל דרך המתווכים. עם זאת, הוא האשים את ישראל בכך שהיא "עדיין מתעקשת ומבצעת פשעים נגד עמנו. כל דיבור על שקט או על רגיעה רק מהווים בועות שלא תואמות את מה שקורה בשטח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר