בכיר אמריקני: "חילופי האש צריכים להסתיים - אם איראן תגיב, יהיו לכך השלכות"

בשיחה עם כתבים אחרי התקיפה הישראלית באיראן סיפר בכיר בממשל ביידן על המסר שהועבר לטהרן: "לא נקבל תקיפות נגד ישראל, במיוחד לא ירי של 200 טילים בליסטיים לעבר אזורים צפופי אוכלוסייה שבהם נמצאים גם עשרות אלפי אמריקנים"

תקיפה בלבנון. צילום: רשתות ערביות

בכיר בממשל האמריקני שוחח עם כתבים בעקבות התקיפה הישראלית באיראן, חשף פרטים על התיאום בין המדינות והדגיש כי ארה"ב מצפה לעצירת חילופי התקיפות בין ישראל לאיראן.

דובר צה"ל

"ישראל ביצעה תקיפות אוויר מדויקות נגד מספר מטרות צבאיות ברחבי איראן ומחוץ לאזורים מאוכלסים", אמר הבכיר. "התקיפה הייתה נרחבת, ממוקדת ומדויקת, והתבצעה בגלים מרובים. היא הוכנה בזהירות רבה ותוכננה להיות אפקטיבית".

לדברי הבכיר, הנשיא ביידן וצוות הביטחון הלאומי שלו פעלו מול ישראל בשבועות האחרונים "כדי לעודד תגובה ממוקדת ומידתית עם סיכון נמוך לפגיעה באזרחים".

ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו בשבוע שעבר ו"עודד אותו לתכנן תגובה שתרתיע מביצוע התקפות נוספות נגד ישראל תוך הפחתת סיכון להסלמה נוספת".

שר הביטחון וראש הממשלה בקריה - בזמן התקיפה באיראן | שחר יורמן

הבכיר סיפר כי ארה"ב מקיימת ערוצי תקשורת ישירים ועקיפים עם איראן: "אנחנו מנסים למנוע כל תחושה של אי-תקשורת. העברנו מסר ברור לאיראן. הם יודעים שלא נקבל תקיפות נגד ישראל, במיוחד לא ירי של 200 טילים בליסטיים לעבר אזורים צפופי אוכלוסייה שבהם נמצאים גם עשרות אלפי אמריקנים".

הבכיר הדגיש כי ארה"ב מוכנה להגן על ישראל במקרה של תגובה איראנית: "הצבנו לאחרונה סוללת THAAD בישראל ועבדנו לחזק את מערכות ההגנה האווירית שלה. אם איראן תבחר להגיב שוב, נהיה מוכנים, ויהיו לכך השלכות".

"זה צריך להיות הסוף לחילופי האש הישירים הללו בין ישראל לאיראן", הדגיש הבכיר. "ישראל הבהירה לעולם שתגובתה כעת הושלמה".

במהלך התקיפה באיראן: ראש הממשלה נתניהו והשר גלנט בבור בקריה, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הבכיר הוסיף כי מסר דומה התקבל גם "מרבים באזור, כולל גורמים עם קשרים קרובים לאיראן".

בתגובה לשאלה אם התקיפה הישראלית השיגה את מטרותיה, אמר הבכיר כי "נועדה להרתיע מביצוע התקפות עתידיות וגם להחליש את היכולות של איראן לבצע פעילויות מסוג זה", אך סירב לפרט לגבי המטרות הספציפיות שהותקפו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר