פעילות כוחות צה"ל בג'באליה. צילום: דובר צה"ל

דיווח: ראש המוסד הציע לחמאס מעבר בטוח למדינה אחרת בתמורה להנחת נשק ושחרור החטופים

על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל האמריקני", הארגון דחה את ההצעה על הסף • ביום ראשון צפויה להתכנס בדוחא פגישה בין נציגים ישראלים, אמריקנים וערבים לחידוש שיחות הפסקת האש • מצרים מציעה מתווה מצומצם: שחרור חמישה חטופים תמורת הפסקת אש של עד שבועיים

[object Object]

העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורלנל" דיווח כי ראש המוסד, דוד ברנע, העלה הצעה חדשה בפני בכירים מצרים במהלך השבוע האחרון: מעבר בטוח למדינה אחרת לראשי חמאס בתמורה להנחת הנשק ושחרור החטופים. על פי מתווכים ערבים, ארגון הטרור דחה את ההצעה באופן מיידי.

דוד ברנע. הצעה חדשה לבכירי חמאס, צילום: גדעון מרקוביץ'

ח'ליל אל-חייה, הנציג הבכיר של חמאס בשיחות הפסקת האש, טען כי ההצעה מעידה על הבנה שגויה של ישראל את הארגון, והזהיר כי הלחימה עשויה להימשך חודשים ואף שנים.

יועץ מדיניות החוץ של ראש הממשלה, אופיר פלק, אמר: "נתניהו חזר והדגיש כי אנו מוכנים לתת להם מעבר בטוח אם יניחו את נשקם וישחררו את החטופים. יחד עם זאת, כל מי שיפגע בחטופים - ייצוד".

ראש ה-CIA וויליאם ברנס. יגיע לאיזור לפגישות, צילום: אי.אף.פי

ביום ראשון צפויה להתקיים פגישה בדוחא בין נציגים אמריקנים, ערבים וישראלים לחידוש שיחות הפסקת האש. ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, צפוי להיפגש עם ראשי המודיעין של ישראל ומצרים. במקביל, צפויים נציגי מצרים וקטאר להיפגש עם נציגי חמאס.

מצרים מציעה הפסקת אש מצומצמת כצעד ראשון להסכם רחב יותר. על פי המתווכים הערבים, ההצעה כוללת שחרור חמישה חטופים תמורת הפסקת אש של עד שבועיים ושחרור אפשרי של אסירים פלסטינים מהכלאים הישראליים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו