בן גביר וסמוטריץ' יוצאים נגד המו"מ: "החזרת החטופים - לא דרך עסקאות"

השר לביטחון לאומי ושר האוצר הגיבו לנתניהו ואמרו כי הם מתנגדים לקיום שיחות המו"מ לאחר חיסול סינוואר ואף לעצם הוצאת המשלחת בראשות ראש המוסד לקטאר • מוקדם יותר השבוע נחשף ב"ישראל היום" כי הצעה ראשונית לפיה ישוחררו מספר חטופים תמורת הפסקת אש הונחה על שולחן הקבינט • בעוד שרים בליכוד תמכו, בן גביר וסמוטריץ' המשיכו להתנגד

סרטון חטיפת התצפיתניות

לאחר שלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו אישרה כי ראש המוסד דוד ברנע יצא לדוחא לחידוש המו"מ על עסקת חטופים, חברי הקבינט איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' הוציאו הערב (חמישי) הודעה לפיה הם מתנגדים לקיום השיחות ואף לעצם הוצאת המשלחת.

בן גביר כתב כי התנגד להוצאת המשלחת המו"מ משום שלטענתו "בנקודה הנוכחית בה ישראל נמצאת מול חמאס, בפרט לאחר חיסולו של סינוואר, אסור לתת לחמאס חמצן, אלא להמשיך לפעול להכרעתו", עוד טען כי "זו הדרך הבטוחה והנכונה שתוביל לניצחון ולהשבת החטופים לביתם, ולא דרך של עסקאות".

סמוטריץ', נתניהו ובן גביר, צילום: אורן בן חקון

שר האוצר סמוטריץ' הוציא הודעה בה יצא נגד עירוב קטאר במו"מ והוסיף כי הוא "מצר על החלטת ראש הממשלה לאשר את נסיעתו של ראש המוסד". עוד טען כי "החטופים יוחזרו באמצעות המשך הלחץ הצבאי". 

דבריו של שר האוצר והשר לביטחון לאומי מגיעים לאחר שבהודעה מטעם לשכת רה"מ נכתב: "ראש הממשלה הנחה את ראש המוסד לצאת לדוחא ולקדם שורה של יוזמות שעל הפרק, בגיבוי חברי הקבינט".

כיכר החטופים בתל אביב, צילום: פאולינה פטימר

אחת היוזמות הללו, שהובאו בפני חברי הקבינט נחשפה מוקדם יותר השבוע ב"ישראל היום". לפי ההצעה הראשונית, ישוחררו עד חמישה חטופים חיים תמורת הפסקת אש של שבועיים.  כפי שפורסם בישראל היום, בין שרי הקבינט שתמכו בהצעה היו שר הביטחון יואב גלנט, שר המשפטים יריב לוין, שרת התחבורה מירי רגב ושר התיירות חיים כץ. מנגד, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התנגדו, כהרגלם. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר