משפחות החטופים מברכות על חידוש המו"מ: "דורשים מנתניהו להעניק למשלחת מנדט מלא"

במטה משפחות החטופים הגיבו לאישור לשכת נתניהו לכך שראש המוסד ברנע יצא בראשון לחידוש השיחות בדוחא • ברנע צפוי להיפגש בדוחא עם ראש ה-CIA ביל ברנס ועם ראש ממשלת קטאר • "עברה שנה, כל החטופים בסכנת חיים מיידית", אמרו בני המשפחות והוסיפו: "גרירת הרגליים במו"מ הקודם עלתה בחייהם של ששת החטופים"

כיכר החטופים בתל אביב . צילום: פאולינה פטימר

"דורשים מראש הממשלה להעניק מנדט מלא להשגת עסקה להשבת 101 החטופים בפעימה אחת": כך הגיבו הערב (חמישי) במטה משפחות החטופים לידיעה לפיה ראש המוסד דוד ברנע יסע ביום ראשון הקרוב לחידוש השיחות על עסקה בקטאר. 

על פי ההודעה שהוציאה הערב לשכת ראש הממשלה, צפוי ברנע להיפגש בדוחא עם ראש ה-CIA ביל ברנס ועם ראש ממשלת קטאר, לדון באפשרויות השונות להתנעת המשא ומתן לשחרור החטופים, זאת על רקע ההתפתחויות האחרונות. 

ראש המוסד דדי ברנע, צילום: גדעון מרקוביץ'

"מעל שנה נמצאים 101 החטופים בשבי החמאס, כולם נמצאים כעת בקטגוריה ההומניטרית ובסכנת חיים מיידית", אמרו בני המשפחות. עוד הגיבו לראיון של נתניהו ברשת CNews הצרפתית בו אמר כי "אנחנו בתחילת סיום המערכה בעזה". "יש למנף את הישגי כוחות הביטחון וצה"ל במלחמה בדרום, ובראשם חיסול הטרוריסט סינואר, ולהגיע לעסקה אחת להשבת החטופים כולם. לא נותר להם זמן", מסרו.

לסיום אמרו: "לחטופים אין זמן לגרירת רגליים! במו״מ הקודם גרירת הרגליים עלתה בחייהם של עדן, כרמל, אלכס, הירש, אלמוג ואורי ז״ל". 

הרש גולדברג, עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי, אלכס לבנוב ואורי דנינו, צילום: ללא קרדיט

מוקדם יותר היום, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגש עם אמיר קטאר תמים בן חמד א-ת'אני ועם ראש ממשלת המדינה, מוחמד א-ת'אני. האחרון ציין כי בקטאר ערכו ביומיים האחרונים פגישות עם חברי הלשכה המדינית של חמאס בקטאר. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר