"כרים חאן ביקש להוציא צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט כדי להסיט את האש ממנו"

מאמר ב"וול סטריט ג'ורנל" חשף כי חאן הכריז על כוונתו לפעול נגד ישראל בתוך ימים ספורים מאז שעומת עם הטענות על הטרדה מצד עובדת שלו • בעיתון טענו: "זה זועק לחקירה, מטיל ספק ביושרה של חאן"

כרים חאן. תובע בית הדין בהאג. צילום: רויטרס

מאמר נרחב שפורסם היום (חמישי) ב"וול סטריט ג'ורנל" חושף את המניע המטריד שעומד מאחורי המהלכים של כרים חאן, התובע הראשי בבית הדין הבינלאומי בהאג, נגד רה"מ נתניהו ושר הביטחון גלנט: ניסיון להסיט את תשומת הלב מהאשמות חמורות להטרדה מינית נגדו.

לפי העיתון האמריקני, חאן הפר את הבטחתו לסנאטורים אמריקנים לבקר בישראל ולשמוע את עמדתה לפני קבלת החלטות. במקום זאת, הוא מיהר להכריז על כוונתו להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט - בדיוק כשנחשף לאיומים בחשיפת תלונות ההטרדה.

בית הדין בהאג בדיון נגד ישראל, צילום: ללא

העיתון חושף כי עובדת במשרדו של חאן התלוננה על שורת מקרי הטרדה חמורים, כולל מגע מיני לא רצוי במשרדו ובחדרי מלון. כשעומת עם ההאשמות, לפי עד בכיר, הגיב חאן בהלם ואמר כי "יצטרך להתפטר". במקום זאת, הוא ואשתו החלו להפעיל לחץ ואיומים על העדים.

"די באימה אנטי-ישראלית כדי להסביר את המרדף של חאן אחר נתניהו וגלנט", נכתב במאמר המערכת החריף של העיתון, שקרא לפתוח בחקירה מקיפה של הפרשה. העיתון מדגיש כי בחירתו של חאן שלא לכלול בצווי המעצר את בני גנץ, שהיה שותף להחלטות הקבינט, מחזקת את החשד שמדובר במהלך פוליטי.

חאן עצמו הכחיש את ההאשמות בשבוע שעבר בראיון ל"דיילי מייל" וטען כי "אין אמת בטענות להתנהגות בלתי הולמת". עם זאת, העיתון מציין כי המתלוננת סירבה להכחיש את הטענות בפני מנגנון הפיקוח של בית הדין, מה שמעלה שאלות נוספות לגבי אמינות הכחשתו.

כזכור, נתניהו וגלנט חשודים בסעיפים של הרעבה, השמדת אוכלוסיה, פגיעה מכוונת באוכלוסיה ורדיפה של אזרחים. חאן כתב כי ראש ה ממשלה ושר הביטחון נושאים "אחריות פלילית לפשעים נגד האנושות שבוצעו בשטחי מדינת פלשתין (ברצועת עזה) החל לפחות מ-8 באוקטובר". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר