עמית סוסנה באו"ם: "הותקפתי מינית בצורה מחרידה, באחריותכם להגן על זכויות אדם"

שורדת השבי ששוחררה לאחר 55 ימים דיברה במועצת הביטחון של האו"ם על התקיפה המינית שעברה על ידי מחבל חמאס שהחזיק בה: "הוא הכריח אותי להיכנס למקלחת, נכנס אחרי וכיוון את האקדח עליי" • עוד הוסיפה: "כשהתקיפה הסתיימה אפילו לא יכולתי לבכות או להיות עצובה" • בהמשך קראה למדינות החברות באו"ם לנקוט עמדה ולפעול למען שחרור החטופים • נציגת מזכ"ל האו"ם לאלימות מינית בעימותים נאמה וחזרה שוב על המלצותיה מהדו"ח שפרסמה באפריל האחרון בו קראה לשחרור כל החטופים והחטופות ללא כל תנאי

עמית סוסנה באו"ם: "הותקפתי מינית בצורה מחרידה, באחריותכם להגן על זכויות אדם"

"הוחזקתי בשבי לבד, קשורה בקרסול לשרשרת ברזל", כך סיפרה שורדת השבי עמית סוסנה בדיון שהתקיים במועצת הביטחון של האו"ם הערב (רביעי). בדיון שנערך לציון 15 שנה להקמת המנדט על אלימות מינית בעימותים שיתפה על הזוועות והתקיפה המינית שעברה כאשר הוחזקה בידי חמאס במשך 55 ימים עד ששוחררה בעסקה.

עמית סוסנה במועצת הביטחון של האו"ם, צילום: איילת רזין בית אור - פרויקט דינה

"בבית הזה הותקפתי מינית על ידי מחבל חמאס ששמר עלי בשבי", סיפרה. "הוא הכריח אותי להיכנס למקלחת ונכנס אחרי וכיוון את האקדח עלי. הוא שאל אותי שאלות אישיות בזמן שהוא יושב לידי בתחתונים שלו, מרים את החולצה שלי, נוגע בי ושואל כל הזמן מתי מחזור הוסת שלי יגמר. הייתי חסרת אונים". עוד הוסיפה סוסנה: "ידעתי בדיוק מה הוא מתכנן לעשות וכשהתקיפה הסתיימה אפילו לא יכולתי לבכות או להיות עצובה. לא עבר יום בו אני לא חושב על מה שהוא עשה לי". 

"כמה ימים לאחר מכן הועברתי למקום חדש, שם המחבלים עינו אותי, תלו אותי הפוכה, הכו והשפילו אותי. בכל רגע נתון פחדתי לחיי. כל יום שעובר פוגע בחטופים שעדיין בשבי נפשית עוד ועוד ומסכן את חייהם. פעלו עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי".

בהמשך פנתה לשגרירי האו"ם להם ואמרה כי באחריותם להגן על זכויות אדם: "זה התפקיד שלכם להביא לשחרורם של כל החטופים החטופות ולהביא לסיום המצב הבלתי אנושי בו הם מוחזקים כבר 383 ימים". 

פרמילה פאטן, הנציגה המיוחדת של מזכ"ל האו"ם לאלימות מינית בעימותים נאמה וחזרה שוב על המלצותיה מהדו"ח שפרסמה באפריל האחרון בו קראה לשחרור כל החטופים והחטופות ללא כל תנאי, הפסקת אש מידית ולאפשר חקירה עצמאית של מקרי האלימות כל על מנת להביא לדין את הפושעים ולמנוע מקרים נוספים של אלימות מינית.

עמית סוסנה במועצת הביטחון של האו"ם, צילום: איילת רזין בית אור - פרויקט דינה

פאטן ביקרה בישראל בחודש ינואר 2024 חקרה את מעשי האלימות המינית ופשעי המין שנעשו במתקפת חמאס בשבעה באוקטובר ואת האלימות המינית שעברו חטופים וחטופות בשבי.
באפריל האחרון פרסמה את ממצאי הביקור בדו"ח שמוכיח את האלימות המינית שבוצעה בשבעה באוקטובר ואת האלימות המינית שבוצעה בחטופים ובחטופות בשבי.

השגריר הישראלי לאו"ם דני דנון אמר לאחר הנאום: "עמית סוסנה שיתפה באומץ על הזוועות, האלימות, האלימות המינית והרוע הטהור שחוותה מהרגע שחטפו אותה מדירתה בקיבוץ כפר עזה ועד רגע השחרור משבי חמאס. עמית, את חזקה, עוצמתית ומרגשת. תודה ששיתפת את העולם וחשפת שוב את פרצופו האמיתי של ארגון הטרור חמאס. חשוב לזכור, ידה הארוכה של צה"ל תגיע לכל מי ששייך לארגון הטרור חמאס ותחסל אותו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר