בלינקן נחת: המתיחות בישראל והפגישה המתוכננת עם נתניהו

מזכיר המדינה האמריקני צפוי לפגוש בביקורו את ראש הממשלה, הנשיא הרצוג, שר הביטחון יואב גלנט ומשפחות חטופים • מסעותיו של בלינקן לאזור לאורך שנת המלחמה אף פעם לא כללו בשורות טובות מבחינת הצד הישראלי שפעם אחר פעם ראה בדרישותיו של המזכיר - פעולות לבלימת הניצחון הישראלי

אנתוני בלינקן נחת בישראל. צילום: David Azagury, U.S. Embassy Jerusalem

אנתוני בלינקן נחת בישראל: מתיחות בקרב הבכירים בישראל עם הגעת מזכיר המדינה, כאשר בלינקן צפוי לפגוש את ראש הממשלה נתניהו היום (שלישי) ב-13:30 ואת הנשיא הרצוג ב-20:15.

בישיבת הקבינט שהתארכה עד לשעות הקטנות של הלילה בין ראשון לשני נקבע כי השר רון דרמר ירכז את הטיפול במענה לאולטימטום האמריקני להגברת הסיוע ההומניטרי לצפון הרצועה. זאת ברקע מכתבים ושיחות שהגיעו לראש הממשלה וסביבתו מהבית הלבן בדרישה להחזיר את קצב הסיוע לצפון הרצועה לסדרו בתוך 30 ימים.

אנתוני בלינקן וג'ק לו, שגריר ארה"ב בישראל לאחר הנחיתה, צילום: David Azagury, U.S. Embassy Jerusalem

הפלונטר המשמעותי התבהר עוד בהודעת הבית הלבן טרם נחיתתו של בלינקן שכללה את הציפייה האמריקנית: סיום הלחימה בעזה והגברת קצב הסיוע כאמור. מסעותיו של בלינקן לאזור לאורך שנת המלחמה אף פעם לא כללו בשורות טובות מבחינת הצד הישראלי שפעם אחר פעם ראה בדרישותיו של המזכיר - פעולות לבלימת הניצחון הישראלי הנדרש על אויביו. לאחר אחד מביקוריו כאן הזכיר בכיר מדיני את העובדה כי בלינקן יהודי והפטיר כי זה לא משחק לטובת העם היהודי כאן בשעתו הקשה. גם הפעם בישראל לא מתכוננים כמו להגעת ידיד לאזור אלא לקראת מה שנראה כמו איום בגזרות אפשריות נוספות.

בהמשך היום, בלינקן צפוי להפגש גם עם שר הביטחון ומשפחות החטופים, כאשר המיקוד הוא במה שאפשר להשיג מבחינת הבית הלבן לפני הבחירות: הפסקת אש בעזה. גם בנושא הזה קשה לראות כיצד החלומות האמריקניים מתיישרים עם המציאות המזרח תיכונית. חיסול סינוואר עד כה לא נתן אותותיו באשר לפשרנות מהצד העזתי, ותוכניות לחידוש המגעים לעסקה טרם הועברו מישראל דרך המתווכות לחמאס בתצורתו החדשה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר