ניסיון ההתנקשות בנתניהו והדלפת תוכניות התקיפה באיראן: הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס לדיון ביטחוני רגיש

בישראל מפנים אצבע מאשימה כלפי איראן בניסיון ההתנקשות אתמול בנתניהו בביתו בקיסריה • בכירים מציינים כי הדבר ישפיע על הדיונים שנערכים בנושא התגובה למתקפת הטילים האיראנית • "מדובר בשבירת כל הכללים, זהו ניסיון לחסל את רה"מ והאיראנים ישלמו במוקדם או במאוחר מחיר כבד על הניסיון הזה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבינט (ארכיון). צילום: ללא קרדיט

לקראת שבוע מתוח: עוד לפני שישראל הוציאה לפועל את תוכנית התגובה למתקפה האיראנית, כעת בישראל מפנים אצבע מאשימה כלפי איראן גם בניסיון ההתנקשות אתמול (שבת) בראש הממשלה נתניהו בביתו בקיסריה.

נתניהו בתגובה ראשונה: "ממשיכים קדימה, שום דבר לא ירתיע אותי"

חיזבאללה שיגר כטב"ם מלבנון לקיסריה, אך בכירים בישראל מציינים כי הכתובת היא איראן, והדבר ישפיע על הדיונים שנערכים בנושא התגובה באיראן. גורם מדיני אמר ל"ישראל היום" כי "חיזבאללה הוא זרוע איראנית ולכן לאיראן יש אחריות גם על האירוע הזה". עוד הבהיר הגורם: "תהיה תגובה על ניסיון החיסול של ראש הממשלה נתניהו".

כעת, מתברר כי האיומים על חייו של ראש הממשלה ידועים היטב למערכת הביטחון ולאבטחה עליו, מה שהוביל במהלך השנה האחרונה לשינויים תכופים במיקומים של ראש הממשלה בהתאם לדרישות האבטחה ממנו. אלא שהמעבר מאיומים לניסיון ביצוע הוא חציית קו אדום שבישראל לא מתכוונים לעבור עליו בשתיקה.

קיסריה, אתמול, צילום: שמואל בוכריס

גורמים ישראלים אמרו אמש ל"ישראל היום" כי "מכירים כבר תקופה מבחינה מודיעינית כי האיראנים וחיזבאללה היו רוצים לפגוע ברה"מ והניסיון עצמו הוא שבירת כל הכללים. זהו ניסיון לחסל את רה"מ והאיראנים ישלמו במוקדם או במאוחר מחיר כבד על הניסיון הזה".

הכתובת היא איראן והעיניים כאן ובארה"ב נשואות להחלטה בישראל כיצד לפעול. אחרי הדרישות לתגובה מתונה מצד נשיא ארה"ב ביידן, עוד קודם לניסיון ההתנקשות בנתניהו, השבוע צפוי לנחות בישראל מזכיר המדינה אנתוני בלינקן כדי לדון כאן על המשך המערכה בעזה אחרי חיסול סינוואר ובין היתר על הזירות הנוספות.

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן (ארכיון), צילום: אי.פי

ראש הממשלה נתניהו הגיב אמש לשליחת הכטב"ם על ביתו בקיסריה ואמר כי "שלוחיה של איראן ניסו היום להתנקש בחיי ובחיי רעייתי עשו טעות מרה. זה לא ירתיע אותי ואת מדינת ישראל להמשיך את מלחמת התקומה נגד אויבינו כדי להבטיח את ביטחוננו לדורות. אני אומר לאיראנים ולשותפיהם בציר הרשע: כל מי שפוגע באזרחי מדינת ישראל, ישלם על כך מחיר כבד. נמשיך לחסל את המחבלים שלכם, נחזיר את חטופינו מעזה, נשיב את תושבינו בצפון. נשיג את כל מטרות המלחמה שהצבנו, ונשנה את המציאות הביטחונית באזורנו לדורות".

בתוך כך, ארצות הברית חוקרת דליפה של מודיעין אמריקני מסווג ביותר לגבי תוכניות ישראל לתגובה נגד המתקפה האיראנית. גורם אמריקני אמר לרשת CNN כי הדליפה "מדאיגה מאוד". המסמכים, שתאריכם 15 ו-16 באוקטובר, החלו להופיע ברשת ביום שישי לאחר שפורסמו בטלגרם על ידי חשבון בשם "Middle East Spectator". הם סווגו כסודיים ביותר ונושאים סימונים המציינים כי הם מיועדים לעיניים של ארה"ב ובעלות בריתה בלבד - אוסטרליה, קנדה, ניו זילנד ובריטניה.

המסמכים שהודלפו על התקיפה הישראלית באיראן, צילום: ללא

המסמכים מתארים הכנות שישראל עושה לכאורה למתקפה נגד איראן. אחד המסמכים, שנכתב כי נערך על ידי הסוכנות הלאומית למודיעין גיאו-מרחבי, מציין כי התוכניות כוללות העברת תחמושת לידי ישראל. מסמך אחר, מקורו בסוכנות לביטחון לאומי, מתאר תרגילים של חיל האוויר הישראלי הכוללים טילי אוויר-קרקע, שנחשבים גם הם כהכנה למתקפה על איראן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר