נשיא צרפת מקרון: "שנתניהו לא ישכח - המדינה שלו הוקמה בהחלטה של האו"ם"

בעיתון "לה פריזיאן" מדווחים כי עמנואל מקרון תקף בישיבת ממשלה סגורה את ראש הממשלה בנימין נתניהו • לדבריו: "הוא לא יכול לשחרר את עצמו מהחלטות האו"ם" • הדברים, שאושרו על ידי מספר משתתפים, נאמרו על רקע הסערה שנוצרה לאחר שישראל הואשמה כי גרמה לפציעתם של ארבעה חיילי יוניפי"ל

נשיא צרפת עמנואל מקרון (ארכיון). צילום: רויטרס

המתח מול הממשל בצרפת מחריף: בעיתון היומי הצרפתי "לה פריזיאן", דווח היום (שלישי) כי נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר בישיבת הממשלה הסגורה כי נתניהו לא צריך לשכוח שארצו הוקמה בהחלטת האו”ם, ולכן אין לו זכות להתעלם מהחלטות האו"ם.

גלנט במסר למקרון: "מאיפה עזות המצח להטיף לנו מוסר בזמן מלחמה?" (11.11.23) // לע"מ

הדברים, שאושרו על ידי מספר משתתפים, נאמרו על רקע המצב בדרום לבנון לאחר שישראל ביצעה מספר תקיפות שפגעו גם בכוחות יוניפי"ל, והואשמה כי גרמה לפציעתם של ארבעה חיילי או"ם.

בלשכת ראש הממשלה תקפו את מקרון, ופרסמו כך: "תזכורת לנשיא צרפת: לא החלטת האו"ם הקימה את מדינת ישראל, אלא הניצחון שהושג במלחמת העצמאות בדמם של לוחמים גיבורים, שרבים מהם היו ניצולי שואה - כולל ממשטר וישי בצרפת".

"כדאי גם לזכור שבעשרות השנים האחרונות, האו"ם קיבל מאות החלטות אנטישמיות נגד מדינת ישראל, שתכליתן לשלול את זכות קיומה של המדינה היהודית האחת והיחידה, ויכולתה להגן על עצמה".

גם יו״ר הימין הממלכתי, השר גדעון סער, הביע את דעתו בקול ברור: "מקרון כמובן טועה. ישראל לא הוקמה בהחלטה של האו״ם. ישראל הוקמה בהחלטה מדינית-ציונית ובעיקר במלחמה קשה ובדם לוחמי מלחמת השחרור של הישוב העברי הקטן שגברו על פלישת מדינות ערב. אם גבולות החלוקה של החלטת האו״ם מ-1947 היו גבולות ישראל, ספק רב אם היתה שורדת, גם אחרי הקמתה".

עוד נמסר כי נתניהו שוחח היום עם מקרון, ואמר לו כי הוא מתנגד להפסקת אש חד-צדדית, שלא משנה את מצב הביטחון בלבנון, ושרק תחזיר אותו לקדמותו. הוא הדגיש כי ישראל פועלת נגד ארגון הטרור חיזבאללה כדי שלא יוכל עוד לאיים על אזרחיה בגבול הצפון, וכדי לאפשר את חזרת תושבי הצפון לבתיהם בבטחה.

כוחות יוניפי"ל בלבנון (ארכיון), צילום: רויטרס

עוד הבהיר נתניהו כי ישראל לא תקבל שום הסדר שלא יאפשר זאת, ושלא ימנע מחיזבאללה להתארגן ולהתחמש מחדש. כמו כן, הביע תמיהה על הכוונה של הנשיא הצרפתי לכנס ועידה בפריז בנושא לבנון, שכוללת את השתתפותן של מדינות כמו דרום אפריקה ואלג'יריה, הפועלות לשלול מישראל את הזכות הבסיסית להגנה עצמית ולמעשה שוללות את זכות הקיום שלה.

כזכור, רק בשבוע שעבר מקרון קרא להטלת אמברגו על משלוחי נשק לישראל המיועדים לשימוש בלחימה ברצועת עזה. בראיון לתחנת רדיו "פרנס אנטר" הוא אמר: "אני חושב שהעדיפות היום היא לחזור לפתרון פוליטי, שנפסיק לספק נשק עבור הלחימה בעזה". הנשיא הצרפתי הדגיש כי "צרפת לא מספקת את כלי הנשק האלה" לישראל.

נתניהו (ארכיון), צילום: מארק ישראל סלם

קריאתו של מקרון להפסקת משלוחי נשק לישראל הצטרפה למגמה שהלכה וגברה במערב אירופה. בחודשים שקדמו להצהרתו, מספר מדינות אירופיות כבר הפסיקו או עיכבו משלוחים של חומרי גלם וחלקים לתעשיות הביטחוניות בישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר