אחרי אמברגו הנשק: בריטניה הטילה סנקציות על מתיישבים ביהודה ושומרון

משרד החוץ הבריטי הכריז כי עיצומים הושתו על שלושה מאחזים ועל ארבעה ארגונים לאחר שלטענתם "נקטו באלימות נגד קהילות בגדה המערבית" • שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי קרא לממשלת ישראל "לעצור את אלימות המתנחלים" • מועצת יש"ע: "הבריטים בוחרים בצד הרע של ההיסטוריה תוך אימוץ נרטיב שקרי ואנטישמי"

שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי. צילום: רויטרס

בריטניה הטילה היום (שלישי) סנקציות חדשות על מאחזים בלתי חוקיים ועל ארגונים שתומכים במה שבלונדון כינו "מתנחלים ישראלים קיצונים בגדה המערבית".

על פי הודעת משרד החוץ הבריטי, הסנקציות מוטלות על שלושה מאחזים בלתי חוקיים של מתנחלים ועל ארבעה ארגונים שתמכו וביצעו פעולות אלימות נגד קהילות בגדה המערבית, ומקפיאות את נכסיהם בבריטניה. "הצעדים החדשים הללו מטילים מגבלות כלכליות נוקשות על מי שביצעו את המעשים הללו. הם ננקטים בתגובה לעלייה באלימות שמחריבה קהילות פלסטיניות בגדה המערבית

שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי אמר: "ממשלת ישראל חייבת לפעול נגד אלימות מתנחלים ולעצור את ההכשרה של מאחזי מתנחלים" . שר החוץ הבריטי הודיע על שורה של סנקציות בתגובה ל"המשך האלימות הבלתי מבוקרת של מתנחלים קיצוניים בגדה המערבית הכבושה".

ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, צילום: אי.אף.פי

על פי הודעת לונדון, הצעדים שהוכרזו היום מוטלים על שלושה מאחזים של מתנחלים וארבעה ארגונים שתמכו, הסיתו וקידמו אלימות נגד קהילות פלסטיניות בגדה המערבית. אלימות מתנחלים לרוב מבקשת לגרום בכוח לפלסטינים לעזוב את בתיהם, ולתפוס את אדמותיהם על מנת לבנות עליהן את המאחזים, שהם בלתי חוקיים הן על פי החוק הבינלאומי והן על פי החוק הישראלי.

שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי אמר: "כשביקרתי בגדה המערבית השנה, באחד הביקורים הראשונים שלי כשר החוץ, נפגשתי עם פלסטינים שקהילותיהם סבלו מאלימות מחרידה מידי מתנחלים ישראלים. חוסר הפעולה של ממשלת ישראל גרם לאווירה מתירנית לשגשג, שבמסגרתה אלימות מתנחלים קיבלה רשות להתפשט ללא כל בקרה. באופן מזעזע, מתנחלים אף סימנו להם כמטרות בתי ספר ומשפחות עם ילדים צעירים. הצעדים שננקטים היום יסייעו באחריותיות  של אלו שתמכו ויזמו הפרות מתועבות כאלה של זכויות אדם. ממשלת ישראל חייבת לפעול נגד אלימות מתנחלים ולעצור את ההכשרה של המאחזים. כל עוד הקיצונים האלימים אינם נושאים באחריות, ממשלת בריטניה והקהילה הבינלאומית יוסיפו לפעול".

"הצעדים שננקטים היום הם חלק ממאמץ נרחב יותר של בריטניה לתמוך בייצוב הגדה המערבית, דבר שהוא חיוני לשלום ולביטחון של הפלסטינים ושל הישראלים כאחד" לשון הודעת משרד החוץ.

ממועצת יש"ע נמסר בתגובה: "הבריטים בוחרים בצד הרע של ההיסטוריה תוך אימוץ נרטיב שקרי ואנטישמי. הם פוגעים במדינת ישראל ומחזקים את הטרור שירדוף לבסוף גם אותם. לצערנו על אף קריאותינו החוזרות ונשנות ועל אף שפנינו לראש הממשלה פעמים רבות ובמסגרות שונות, ממשלת ישראל מתעלמת לחלוטין מאיום הסנקציות. לא עוד.

"מועצת יש"ע תפנה עוד הערב למבקר המדינה בבקשה לבחינה של התעלמות המדינה וחוסר המעש של הממשלה אל מול מלחמה של מדינות זרות נגד אזרחים שומרי חוק ונגד נקודות התיישבות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר