שר החוץ כ"ץ למקבילו הסיני: "טהרן מערערת את היציבות באזור - ישראל תגיב למתקפה האיראנית"

‏השר ישראל כ"ץ שוחח עם שר החוץ הסיני וואנג יי • אנחנו מצפים כי סין תביע עמדה מאוזנת והוגנת; איראן מהווה איום, הן באמצעות שלוחיה והן ישירות, על שלום המזרח התיכון ועל שלום העולם כולו"

המתקפה האיראנית בשמי תל אביב. צילום: אי.אף.פי

שר החוץ ישראל כ"ץ שוחח עם מקבילו שר החוץ הסיני, חבר הפוליטבירו וואנג יי על המתקפה האיראנית על ישראל. לדברי כ"ץ הוא הבהיר בפני יי כי "איראן היא הגורם העיקרי לערעור היציבות במזה"ת", וכי "ישראל תגיב למתקפה האיראנית".

שר החוץ ישראל כ"ץ. "מצפים כי סין תביע עמדה מאוזנת והוגנת", צילום: אי.א,.פי

‏"איראן מהווה איום, הן באמצעות שלוחיה והן ישירות, על שלום המזרח התיכון ועל שלום העולם כולו", אמר כ"ץ. "איראן תקפה את ישראל עם למעלה מ-180 טילים בליסטיים. אף מדינה לא יכולה לעבור לסדר היום על מתקפה שכזו - הדגשתי כי ישראל תגיב למתקפה".

בנוסף, ציין כ"ץ כי שיקף בפני השר הסיני את "הזוועות שביצע שלוחה של איראן, ארגון הטרור חמאס, בטבח ה-7 באוקטובר, ועל ההכרח לשחרר באופן מיידי את 101 החטופים ולפרק את תשתיות החמאס".

‏כ"ץ עדכן את נציג הרפובליקה הסינית גם במלחמה שמנהלת ישראל בגבול הצפון מול חיזבאללה. "‏אנחנו מצפים כי סין תביע עמדה מאוזנת והוגנת ביחס למלחמה שנכפתה על ישראל, שמשקפת בצורה נאמנה מי הם גורמי הטרור באיזורנו ומי המדינה שמגנה על עצמה מפני מתקפות של אותם גורמי טרור".

וואנג יי, צילום: רויטרס

"‏ציינתי את שיתוף הפעולה הכלכלי החשוב בין המדינות שכולל סחר הדדי, ועבודה של כ-20 אלף הפועלים הסינים שהמשיכו לעבוד בישראל בזמן המלחמה. ‏סיכמנו להמשיך את הקשר ולעבוד יחד כדי לחזק את הקשרים בין המדינות המבוססים על הידידות ארוכת השנים בין העם היהודי לעם הסיני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר