פינוי פצועים מאזור נפילת הכטב"ם סמוך לבנימינה . צילום: Getty Images

בעקבות מתקפת הכטב"ם על בנימינה - שגרירות צרפת בהודעה חריפה: "האלימות הבלתי נסבלת חייבת להיפסק"

שגרירות צרפת בישראל פרסמו הודעת גינוי למתקפת הכטב"ם עליה חיזבאללה לקח אחריות • בהודעה שפרסמו בעמוד ה-X שלהם כתבו בעברית ובצרפתית: "מזועזעים מהמתקפה שהביאה לאבדות כבדות במיוחד, מחשבותינו עם הפצועים הרבים ובני משפחותיהם" • עוד הוסיפו: "חיפה או צפת, אשקלון או נתניה, שטחה של ישראל נתון מזה שנה למתקפות טרור יומיומיות"

[object Object]

שגרירות צרפת בישראל פרסמה לפני זמן קצר (ראשון) בעמוד ה-X שלה (לשעבר טוויטר) הודעת גינוי למתקפת הכטב"ם על בנימינה. שגרירות צרפת היא הראשונה לגנות את המתקפה, עליה חיזבאללה הספיק לקחת אחריות.

נפגעים מפגיעת כטב"ם באזור בנימינה

״מזועזעים ממתקפת הכטב"ם על בנימינה, שהביאה לאבדות כבדות במיוחד", צייצה השגרירות בעברית וגם בצרפתית. "מחשבותינו עם הפצועים הרבים ועם בני משפחותיהם. חיפה או צפת, אשקלון או נתניה, שטחה של ישראל נתון מזה שנה למתקפות טרור יומיומיות של רקטות, טילים וכטב"מים. ‏האלימות הבלתי נסבלת הזאת, שקורבנותיה הם בראש ובראשונה אזרחים, חייבת להיפסק״.

מנכ"ל מד"א אלי בין עדכן כי 67 בני אדם נפצעו במתקפת הכטב"ם ליד רמות מנשה. לדבריו, צוותי מד"א פינו 39 נפגעים, ואמבולנסים צבאיים ואחרים פינו 25. ארבעה מהפצועים במצב אנוש. 

מקור מוביל בחיזבאללה, התייחס לפגיעת הכטב"ם ליד רמות מנשה, ואמר לתחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" כי "התקיפה בוצעה עם נחיל כטב"מים. היכולות של חיזבאללה עדיין חזקות ומסוגלות להגיע לעומק ישראל". לפי דיווח ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית, "הכטב"ם שוגר תחת כיסוי של מטח רקטות לגליל".

מדובר במספר הנפגעים הגבוה באירוע בודד מאז 7 באוקטובר. עשרות רבות נפצעו, בהם ארבעה אנוש ולפחות חמישה נפצעו קשה. חיזבאללה שיגר מלבנון לפחות שני כטב"מים, אחד מהם יורט אך אחר חדר לעומק ישראל. על פי דובר צה"ל, לא נשמעה אזעקה באזור ובצה"ל הודיעו כי האירוע מתחקר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו