ראש ממשלת איטליה מלוני. מנהיגים באירופה טרם הכירו אישית את נתניהו. צילום: אי.פי.אי

ראש ממשלת איטליה שוחחה עם נתניהו: "המתקפות הישראליות על יוניפי"ל אינן מתקבלות על הדעת"

ג'ור'גיה מלוני מלוני גם קראה ל"יישום מלא" של החלטה 1701, והדגישה את "הצורך הדחוף להפחתת ההסלמה של הסכסוך באזור" • גם צרפת הצטרפה לגינויים נגד ישראל לאחר פציעתם של שני חיילי כוח שמירת השלום של האו"ם מאש ישראלית

[object Object]

ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני שוחחה בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמרה כי "המתקפות הישראליות על חיילי יוניפי"ל אינן מתקבלות על הדעת". מלוני גם קראה ל"יישום מלא" של החלטה 1701, והדגישה את "הצורך הדחוף להפחתת ההסלמה של הסכסוך באזור". 

זאת בהמשך לפציעתם של שני חיילי כוח שמירת השלום של האו"ם מאש ישראלית, כפי שהודה צה"ל ביום שישי. 

רכב של כוחות יוניפי"ל בלבנון, צילום: אי.אף.פי

לפי דיווח יוניפי"ל, טנק ישראלי ירה על מגדל תצפית במטה הראשי של הכוח בראס א-נקורה, מה שגרם לפציעתם של שני חיילי שלום. הכוח הגדיר את התקיפה כ"הפרה חמורה של החוק ההומניטרי הבינלאומי". במקביל, חיזבאללה טען כי ירה מטח טילים על כוחות ישראליים שניסו לפנות נפגעים מאותו אזור. 

מוקדם יותר השבוע, צרפת הצטרפה לגינויים והביעה "דאגה עמוקה" בעקבות הירי הישראלי. משרד החוץ הצרפתי הדגיש כי הגנה על כוחות שמירת השלום היא חובה החלה על כל הצדדים בסכסוך. צרפת ציינה כי אף אחד מ-700 חייליה בכוח המשימה לא נפצע באירוע. "אנו ממתינים להסברים של ישראל. ההגנה על חיילי האו"ם היא החובה של כולם", כך נמסר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו