נתניהו למזכ"ל האו"ם: הפכת את חיילי יוניפי"ל לבני ערובה של חיזבאללה

ראש הממשלה התייחס בדבריו גם לטענות נגד ישראל בנוגע ללחימה בלבנון: "כמה ממנהיגי אירופה מפעילים לחץ במקום הלא נכון, במקום להעביר ביקורת על ישראל - הם צריכים להפנות את הביקורת שלהם לחיזבאללה"

רה"מ נתניהו ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. צילום: אי-פי-אי-רויטרס-חיים-גולדברג-פלאש-90

ברקע פציעת חיילי יוניפי"ל בדרום לבנון מאש צה"ל והביקורת על ישראל, קרא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בצהריים (ראשון) למזכ״ל האו״ם לפנות את חיילי יוניפי"ל מעמדותיהם בדרום לבנון. "הסירוב שלך לפנות את חיילי יוניפי"ל הופך אותם לבני ערובה של חיזבאללה״, אמר רה"מ, "אנו מצרים על הפגיעה בחיילי יוניפי״ל ואנחנו עושים כל שביכולתנו כדי למנוע פגיעה זאת. אבל הדרך הפשוטה והמתבקשת כדי להבטיח זאת, היא פשוט להוציא אותם מאזור הסכנה".

עומר מירון / לע"מ

בהמשך התייחס נתניהו לפעילות צה"ל בדרום לבנון: "בימים אלה אנחנו מציינים שנה למלחמה הקשה שנכפתה עלינו - מלחמת התקומה נגד ציר הרשע של איראן שקם עלינו לכלותינו.

"אנחנו נחושים מתמיד להבטיח את עתידנו, אנחנו נחושים מתמיד לנצח את אויבינו. בלבנון - חיסלנו את נסראללה ואת בכיריו. חיילינו הגיבורים משמידים את הנשק, את המפקדות ואת מנהרות הטרור של חיזבאללה. הם נלחמים בעוצמה כדי להחזיר את תושבינו בצפון בביטחה לבתיהם. איננו נלחמים בעם הלבנוני, אנחנו נלחמים בשלוחת הטרור של איראן - חיזבאללה - שכבשה את לבנון".

רכב של כוחות יוניפי"ל בלבנון, צילום: רויטרס

בהמשך העביר נתניהו מסר למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטיירש: "אני רוצה מכאן לפנות ישירות למזכ״ל האו״ם: הגיע הזמן שתוציא את יוניפי"ל ממעוזי חיזבאללה וממרחבי הלחימה. צה״ל ביקש זאת שוב ושוב, והוא נתקל בסירוב שוב ושוב, שכל כולו מכוון לתת חומת מגן אנושית למחבלי חיזבאללה. זה מסכן גם אותם וגם את חיי חיילינו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר