האיחוד האירופי נגד הצעת החוק שאוסרת על פעילות אונר"א בישראל: "עלולה לערער את היציבות באזור כולו"

נציגי האיחוד קראו לרשויות במדינה להבטיח כי סוכנות הסעד של האו"ם תוכל להמשיך בעבודתה החיונית • לדבריהם, היא מהווה עמוד תווך ביציבות האזורית • עוד הוסיפו כי אשיור החוק עלול להוביל למשבר הומניטרי חמור

אונר"א. צילום: רויטרס

האיחוד האירופי הביע הבוקר (ראשון) דאגה עמוקה בנוגע להצעת חוק הנדונה בכנסת , אשר עלולה למנוע מאונר״א להמשיך את פעילותה ביהודה ושומרון, מזרח ירושלים ועזה.

שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה, מרב איילון שחר: "ישראל לא יכולה להמשיך לעבוד עם אונר"א בעזה" (ארכיון) // אריאל כהנא

לפי ההצהרה, אימוץ החוק עלול לבטל את ההסכם משנת 1967 בין ישראל לאונר"א, לעצור את כל פעולות הארגון בישראל ובמזרח ירושלים, להרוס את פעילות ההצלה החיונית של אונר"א בעזה, ולפגוע משמעותית באספקת שירותי בריאות, חינוך ורווחה בגדה המערבית.

האיחוד האירופי קרא לרשויות בישראל להבטיח כי אונר"א תוכל להמשיך בעבודתה החיונית בהתאם למנדט שניתן לה על ידי העצרת הכללית של האו"ם. עוד הודגש כי אונר"א מהווה עמוד תווך ליציבות האזורית וממלאת תפקיד יסודי בהבטחת התנאים בשטח לקידום פתרון שתי המדינות.

באיחוד האירופי קאו למציאת פתרונות שתאפשר את המשך פעילות אונר"א בישראל, צילום: רויטרס

נציגי האיחוד האירופי מדגישים כי הצעת החוק, אם תאומץ, עלולה להוביל למשבר הומניטרי חמור ולערער את היציבות באזור כולו. הם קוראים לדיאלוג בונה בין ישראל לאונר"א כדי למצוא פתרונות שיאפשרו את המשך פעילותה החיונית של הסוכנות, תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר