שטח מטה אונר"א בירושלים יופקע לטובת בניית אלפי יחידות דיור

כל שטח אונר"א מעלות דפנה בירושלים עתיד להפוך ל-1,440 יחידות דיור והפרויקט נמצא כבר בשלבי הכנה • יו"ר תנועת "אם תרצו": "במתחם החדש ראוי שיוקם מוזיאון הנצחה לטבח הנורא בשמחת תורה"

עובד במרכז אונר"א בירושלים. צילום: רויטרס

רמ"י מפקיעה את שטח מטה אונר"א בירושלים כדי לבנות בו 1440 יחידות דיור: בעוד מימדי שיתוף הפעולה של אונר"א ועובדיה בטבח בעוטף עזה ומתן הסיוע ברצח, חטיפה ועוד ממשיכים להתברר, ננקט לראשונה צעד משמעותי נגד הסוכנות לפליטים.

מרכז אונר"א במרכז ירושלים, צילום: אריה קינג

במידע שמתפרסם היום לציבור כל שטח אונר"א מעלות דפנה בירושלים עתיד להפוך ל-1,440 יחידות דיור והפרויקט נמצא כבר בשלבי הכנה. נזכיר כי לאורך השנה האחרונה הפגינו מול מטה אונר"א בירושלים משפחות חטופים וחללי צה"ל לצד ארגונים כמו "אם תרצו" ואחרים בדרישה לסגור את מטה הארגון שפעל באין מפריע בירושלים.

מחאה בכניסה למשרדי אונר"א בירושלים, צילום: תנועת צו 9

רס"ן במיל' שי רוזנגרטן, יו"ר תנועת אם תרצו אמר ל"ישראל היום" "יישר כח לרמ"י על הפעולה המהירה. את עובדי אונר"א שהיו מעורבים בטבח יש להעניש באופן החמור ביותר, את השאר לגרש. במתחם החדש ראוי שיוקם מוזיאון הנצחה לטבח הנורא בשמחת תורה. אנו מודים לאלפי הפעילים שלנו שדרשו את סילוק אונר"א מירושלים!". 

השבוע, ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה את הצעת החוק לניתוק הקשרים בין ישראל לבין "סוכנות הסעד והפליטים של האו"ם", המוכרת יותר בשם אונר"א. חוקי אונר"א עברו בוועדת החוץ והביטחון ויעלו לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת. 

תוכניות רמ"י בשטח מטה אונר"א בירושלים, צילום: .

בשבוע הבא צפויים לעבור בכנסת חוקי אונר"א שיזמו יוליה מלינובסקי, בועז ביסמוט וחברי כנסת נוספים שנועדו גם הם להצר את צעדי הארגון בירושלים ובכלל. בין היתר קובע החוק כי ההסכם היחידי (משנת 1967) שאיפשר לסוכנות אונר"א לפעול כאן יבוטל וכפועל יוצא מכך פעילותה תיפסק. כל מגע בין בעלי תפקידים מישראל לבין אנשי אונר"א יהיה אסור ובין היתר לא ינתנו להם אשרות דיפלומטיות והטבות כלכליות. כל הליך פלילי שחל או יחול על עובד אונר"א בהקשר לפשעים שעשו בשבעה באוקטובר או בכל הקשר הנוגע לחוק מאבק בטרור יישאר בעינו.

פיליפ לזריני, הנציב הכללי של אונר"א, הזהיר אתמול (רביעי) את מועצת הביטחון של האו"ם מפני ההשלכות האפשריות של הצעת החוק הישראלית המבקשת לאסור על פעילות הסוכנות בשטח ישראל, כל על פי דיווח ב-CNN. "אם הצעות החוק יאומצו, ההשלכות יהיו חמורות", אמר לזריני. "מבחינה מבצעית, כל התגובה ההומניטרית בעזה - הנשענת על התשתית של אונר"א - עלולה להתפורר". הוא הוסיף כי "בכירים ישראלים תיארו את השמדת אונר"א כמטרת מלחמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר