ראש המוסד: ישראל צריכה להתנות הסכמה להפסקת אש בהחזרת החטופים

גורמים בישראל מקשיחים תנאים ויוצרים קישור בין המלחמה בלבנון, לבין גורל החטופים • בעיני דדי ברנע, במצב שנוצר באזור, ניתן יהיה להשתמש במצוקה אליה נקלעה איראן כמנוף לחץ לקדם את שחרור החטופים • בתוך כך, מקורות מדיניים מדגישים כי בשלב זה אין כאמור כל התפתחות או התקדמות בכל הנוגע לעסקה

101 ישראלים יציינו שנה שלמה בשבי חמאס. צילום: אי.אף.פי

בצל הפגיעה הקשה של ישראל בחיזבאללה ועל רקע הקיפאון במגעים לעסקת חטופים, גורמים בישראל מקשיחים תנאים ויוצרים קישור בין המלחמה בלבנון, לבין גורל החטופים. ל"ישראל היום" נודע כי ראש המוסד דדי ברנע הגיע למסקנה שישראל צריכה להתנות הסכמה להפסקת אש מול איראן ושלוחותיה, בהסכם אפקטיבי להחזרת החטופים.

בלינקן: "תגובת חמאס להצעה כוללת דרישות בלתי ניתנות לביצוע" (ארכיון) // רויטרס

על רקע הרצון האיראני בהפסקת אש, ובהמשך לדיווחים כי חיזבאללה מעוניין גם בהפסקת הלחימה, כאשר יתחיל שיח ממשי על סיום המלחמה, ישראל צריכה לדרוש מאיראן להפעיל את הלחץ על ארגוני החסות שלה, להשיב את החטופים כחלק מההסכם. בעיני ראש המוסד, במצב שנוצר באזור, ניתן יהיה להשתמש במצוקה אליה נקלעה איראן כמנוף לחץ לקדם את שחרור החטופים.

ברנע אינו היחיד שמחזיק בדעה זו. יו״ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, יולי אדלשטיין, כתב לפני מספר ימים לראש הממשלה כי ״השבת כל חטופינו מידי אחיו הקטן של חיזבאללה, חמאס, מוכרחת להיות אחד מתנאי הבסיס להסכם הפסקת אש מול חיזבאללה. זאת, לצד השבת תושבי הצפון בבטחה לביתם תוך השגת כלל יעדי המלחמה״.

ראש המוסד דדי ברנע (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

בתוך כך, מקורות מדיניים מדגישים כי בשלב זה אין כאמור כל התפתחות או התקדמות בכל הנוגע לעסקה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר