שיחת נתניהו-ביידן: הנשיא דרש לצמצם פגיעה באזרחי ביירות - וקרא לחדש את המסדרון מירדן לעזה

דוברת הבית הלבן התייחסה לשיחה שנערכה היום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומסרה כי ארכה 30 דקות והייתה "ישירה ופרודוקטיבית"• ביידן אישר את זכותה של ישראל להגן על אזרחיה מפני חיזבאללה • בנוגע לעזה נמסר: "המהניגים דנו בצורך הדחוף לחדש את המאמצים הדיפלומטיים לשחרור החטופים" • עוד נמסר כי הבית הלבן הבהיר: "ארה"ב לא מוכנה לראות את לבנון הופכת לעזה"

שיחת נתניהו - ביידן. צילום: לשכת ראש הממשלה

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר התייחסה הערב (רביעי) לשיחה הטלפונית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, סגניתו קמלה האריס ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן, ואמרה כי היא הייתה "ישירה ופרודוקטיבית".

נתניהו בהצהרה, צילום: צילום מסך

עוד נמסר כי השיחה ארכה 30 דקות, וכי נמשכות השיחות העל התקיפה הצפויה באיראן. "הם דנו במגוון נושאים", הוסיפה.

בהודעה שיצאה בהמשך נמסר כי "הנשיא ביידן אישר את מחויבותו הבלתי מעורערת לביטחונה של ישראל. הוא גינה ללא סייג את התקפת הטילים הבליסטיים של איראן נגד ישראל ב-1 באוקטובר".

בנוגע ללבנון, "הנשיא הדגיש את הצורך בהסדר דיפלומטי להחזרה בטוחה של אזרחים לבנונים וישראלים לבתיהם משני צדי הקו הכחול". בנוסף, "ביידן אישר את זכותה של ישראל להגן על אזרחיה מפני חיזבאללה, אשר ירה אלפי טילים ורקטות לתוך ישראל במהלך השנה האחרונה, תוך הדגשת הצורך למזער פגיעה באזרחים, במיוחד באזורים הצפופים של ביירות".

פיצוץ עז במפקדה הראשית של חיזבאללה, צילום: רשתות ערביות

בנוגע לעזה, הבית הלבן מסר כי "המנהיגים דנו בצורך הדחוף לחדש את המאמצים הדיפלומטיים לשחרור החטופים המוחזקים בידי חמאס. הנשיא דן גם במצב ההומניטרי בעזה ובצורך הדחוף לחדש את הגישה לצפון, כולל על ידי חידוש מיידי של המסדרון מירדן. נתניהו והנשיא ביידן הסכימו להישאר בקשר הדוק בימים הקרובים, הן ישירות והן באמצעות צוותי הביטחון הלאומי שלהם".

"יש נשיא אחד מכהן"

על השיחה בין נתניהו והנשיא לשעבר דונלד טראמפ אמרה: "יש נשיא אחד מכהן. כך אנו עושים את זה במדינה שלנו. הממשל תומך בישראל. ראיתם את זה בשבועות האחרונים כשאיראן תקפה את ישראל, והנשיא הורה לצבא להגן עליה".

ז'אן פייר התייחסה גם למצב במזרח התיכון ואמרה כי ארה"ב מסייעת לאזרחים אמריקנים לצאת מלבנון, וממשיכה להעמיד מטוסים לטובת אזרחיה כל עוד שדה התעופה הבינלאומי בביירות פעיל. לדבריה, השגרירות האמריקנית פתוחה ועוזרת לאזרחים שזקוקים לכך להוציא בדחיפות דרכון ומסמכים רשמיים.

קארין ז'אן-פייר במסיבת עיתונאים (ארכיון), צילום: אי.פי.אי

בנוסף, בבית הלבן הבהירו כי ארה"ב "לא תהיה מוכנה לראות את לבנון הופכת לעזה".

"עושים כל שביכולתנו כדי להקל על הסבל של כולם"

לאחר השיחה עם ראש הממשלה נתניהו, ביידן ערך שיחה עם רבנים ומנהיגים יהודיים לרגל חגי תשרי. ״בדיוק דיברתי עם ראש הממשלה נתניהו כשעה הבוקר", אמר ביידן. "הבעתי את תנחומיי לרגל יום השנה הקודר הזה של 7 באוקטובר. כפי שראיתם רק בשבוע שעבר, ארצות הברית תומכת באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני איראן וכל שלוחותיה - חיזבאללה, חמאס והחות'ים. אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להקל על הסבל של כל האנשים מהמלחמה הזו נגד חמאס״.

ביידן הוסיף: "אנו זוכרים את הציווי היהודי שכולנו נבראנו בצלם אלוהים. אובדן ישראלים, פלשתינים, לבנונים או אחרים, הוא טרגדיה. יותר מדי אזרחים סבלו יותר מדי במהלך העימות השנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר