מפתיע: המדינה השיעית שכיבדה את קורבנות הטבח של שבעה באוקטובר

סגן שר החוץ של אזרבייג'ן, פאריז רזאייב השתתף באירוע לציון שנה לטבח • האירוע התקיים בשגרירות ישראל בבאקו, בהזמנת השגריר ג'ורג' דיק • בבית הספר היהודי בבאקו נערך טקס זכרון מרגש לציון יום השנה לשבעה באוקטובר. השתתפו בו תלמידי בית ספר, רבני הקהילה ומנהיגים מקומיים

שגריר ישראל באזרבייג'ן ג'ורג' דיק עם חברי פרלמנט באזרבייג'. צילום: מתוך חשבון הטוויטר של השגריר דיק.

סגן שר החוץ של אזרבייג'ן, פאריז רזאייב השתתף אתמול (שלישי) באירוע לציון שנה לשבעה באוקטובר. רזאייב נחשב לאחד הגורמים הרשמיים באזרבייג'ן הבקיאים ביותר בתולדות ישראל. האירוע התקיים בשגרירות ישראל בבאקו, בהזמנת השגריר ג'ורג' דיק.

עוד השתתפו באירוע שגרירים זרים רבים, וביניהם שגריר איחוד האמירויות לבאקו וכן, מספר חברי פרלמנט ובהם חבר הפרלמנט היהודי, אנטולי רפאילוב וראש אגודת הידידות הפרלמנטרית אזרבייג'ן-ישראל, אסים מולזאדה. במהלך האירוע הונחו זרים ונאמרה תפילת קדיש.

מדובר באירוע חריג למדי, בשל העובדה שמדובר במדינה מוסלמית שיעית ועם זאת, שמקיימת יחסים אסטרטגיים עם ישראל.

"התרגשתי עמוקות מהביקור במהלכו הם כיבדו את זכרם של קורבנות הטבח של השבעה באוקטובר והביעו את הסולידריות של העם האזרבייג'ני עם אחיהם ואחיותיהם בישראל", צייץ השגריר דיק ברשת X.

בבית הספר היהודי בבאקו נערך טקס זכרון מרגש לציון יום השנה לשבעה באוקטובר. השתתפו בו תלמידי בית ספר, רבני הקהילה ומנהיגים מקומיים. הרב זמיר איסייב, רבה של הקהילה הספרדית בבאקו הדגיש בנאומו את חשיבות החינוך של הדור הצעיר ואמר: "יהודי אזרבייג'ן תמיד היו קשורים קשר הדוק למדינת ישראל. חשוב לנו ללמד את ילדינו, הדור הבא, מה ארע לפני שנה כשאלפי מחבלי חמאס רצחו באכזריות יהודים רק בגלל שהם היו יהודים. עלינו לעשות כל שביכולתנו להבטיח שאסונות כאלה לא יחזרו". עוד ביקש להזכיר הרב איסייב, ש"יהודי אזרבייג'ן חיים בשלווה וזוכים ליחס סובלני, כמו על העמים שחיים במדינה.

התלמידים בבאקו, צילום: ללא

יצויין כי מיד לאחר הטבח ובמשך שבועות רבים, הפכה גדר בניין השגרירות הישראלית בבאקו לאתר הנצחה לאסון, במהלכם תושבים מוסלמים רבים הביאו צעצועים ופרחים, "דבר שמעיד על הכבוד שהתושבים המקומיים רוחשים לעם היהודי ולישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר