לאחר דרישת נתניהו: טיסתו של גלנט תידחה עד לאחר ישיבת הקבינט

שר הביטחון אמור היה להמריא לביקור בזק בוושינגטון כדי לפגוש את עמיתו האמריקני • רה"מ התנה את הביקור באישור פעולות בדיון מיוחד בנוגע לתגובה על המתקפה האיראנית ושיחה שלו עם נשיא ארה"ב

גלנט ונתניהו . צילום: מארק ישראל-סלם יוסי זליגר

שר הביטחון יואב גלנט היה אמור לצאת הלילה (שלישי) לוושינגטון על פי הזמנת מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין. נכון לשעה זו, נסיעת גלנט לארה״ב תידחה אך לא תתבטל. כך אומרים בלשכת ראש הממשלה. בלשכת שר הביטחון, שמוקדם יותר אישרה את הנסיעה, אומרים כעת כי הנסיעה לא תצא לפועל עד שנתניהו יאשר אותה, בהתאם לבקשתו.

שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין (ארכיון), צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מדובר ב"ביקור בזק" וגלנט צפוי לשוב לישראל ביום שישי בצהריים, זמן קצר לפני סגירת השמיים לרגל יום הכיפורים. עם זאת, נתניהו מציב תנאים לשר הביטחון ואמר כי טיסתו תצא לפועל רק אחרי אישור הקבינט ושיחה בין רה"מ לנשיא ג'ו ביידן.

בסביבת ראש הממשלה מציינים כי בשיחות בארה״ב גלנט לא ייצג את עצמו אלא כלל הממשלה ולכן מתבקש כי קודם לנסיעתו תיערך ישיבת קבינט. יצוין כי פניות "ישראל היום" ללשכת ראש הממשלה לאורך השבוע, בשאלה האם נסיעת גלנט קיבלה את אישור נתניהו, לא נענו.

רה"מ נתניהו ושר הביטחון גלנט (ארכיון). נתניהו הודה כי סירב לתקיפה, צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90

בתוך כך, נתניהו, שכינס דיון ביטחוני מיוחד בנושא התגובה באיראן, מבקש לאשר פעולות בקבינט לפני נסיעתו של שר הביטחון.

נדמה כי העיתוי של דרישת נתניהו הוא העניין המשמעותי בסיפור. נתניהו מכיר את טיסת גלנט מאז תחילת השבוע והנחית עליו את הדרישות המוזרות ברגע האחרון. בין ביידן לנתניהו לא התקיימה שיחה תקופה ארוכה וכעת נראה שטיסת גלנט שנועדה לייצר ודאות באשר לנושאים אסטרטגיים הרי גורל כמו החימושים ונושאים אחרים עלולה להידחות.

 לדברי גורם פוליטי צפויה להתקיים בקרוב שיחת טלפון בין ראש הממשלה לבין הנשיא האמריקני ביידן. עם זאת, עדיין לא נקבע בין הצדדים מועד לקיים השיחה. כמו כן, בהמשך השבוע תיערך ישיבת קבינט. לאחר שיקרו שני האלה, גלנט ייצא לפגישה המתוכננת עם אוסטין, ונראה כי יידרשו לכך כמה ימים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר