ישראל משנה דיסקט - וחותרת לעסקה בשלב אחד?

בניגוד לכל מה שדובר עד לתקופה האחרונה, מתרבים הקולות הרומזים על הכיוון • לאחר דברי נתניהו באו"ם, חסר על המסר גם מתאם השבויים והנעדרים • אחד החותמים על מכתב הרבנים: "זה נחתם לפני שבועיים - מישהו החליט לפרסם את זה עכשיו"

נתניהו על רקע קיר תמונות החטופים. צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

מתרבים הסימנים לכך שבקואליציה מכשירים את הדרך לעסקת חטופים בפעימה אחת. כבר באו"ם הודיע נתניהו כי ישראל מוכנה לעסקה שבה יושבו כל החטופים ולסיום המלחמה.

נאום הברכה והקללה של רה"מ נתניהו בעצרת האו"ם

אתמול (שני) בערב אמר זאת גם מתאם השבויים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש, והבוקר פורסם מכתב של שורת רבנים בציונות הדתית שמביעים תמיכה בעסקה.

"אנו, רבני ישראל מהעיר ומההתיישבות, שומעים את קול אחינו ואחיותינו החטופים תועקים אלינו ממנהרות החמאס, מיוסרים ברעב ובחרפה. אנו מחזקים את הממשלה להעצים את פעולותיה בנחישות, ללא דיחוי להשבת כל החטופים, בכול דרך שתידרש, וככל שאפשר גם בהסכם אחראי". 

מדובר בקולות שטרם נשמעו מרבני המיינסטרים של הציונות הדתית. במכתבם כותבים הרבנים כי "הצלת החטופים הינה מצוה רבה, חובה יהודית, מוסרית ולאומית מן המעלה הראשונה - להם, למשפחותיהם, ולעם ישראל כולו".

אגב מכתב הרבנים, מי שהספיק להתנער הוא אחד החתומים, הרב אורי שרקי: "1. לא צויין כלל מה המחיר של עסקה ראויה. 2. החתימה הייתה לפני שבועיים. מישהו החליט לפרסם אותו עכשיו. נעשה פה שימוש לא ראוי באמירה עקרונית שעסקה היא אפשרית. חתמתי מתוך הנחה שהחותמים החשובים פועלים מתוך תיאום עם הממשלה ולא נגדה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר