בכיר דמוקרטי המבקר בישראל: "תקיפת מתקני הגרעין של איראן אינה הדבר החכם כרגע"

ריצ'רד בלומנטל אמר את הדברים בתדרוך לתקשורת שקיימה המשלחת הדו מפלגתית מארה"ב שהגיעה לביקור הזדהות בארץ • הסנטור לינזדי גרהם: "אם הסכם הנורמליזציה לא ייחתם תחת כהונת הנשיא ביידן, הוא לא ייחתם כלל"

הסנטור ריצ׳רד בלומנטל . צילום: אורן בן חקון

הסנטור הדמוקרטי, ריצ׳רד בלומנטל, קורא לישראל שלא לפגוע במתקני הגרעין של איראן. בתשובה לשאלת "ישראל היום" במסיבת עיתונאים בירושלים אמר בלומנטל כי "התקפה על מתקני הגרעין של איראן אינה הדבר החכם כרגע".

בלומנטל אמר את הדברים בתדרוך משותף לתקשורת עם הסנטור הרפובליקני לינדזי גרהם, כחלק ממשלחת דו מפלגתית שבאה להביע תמיכה בישראל במלאת שנה להתקפה הרצחנית של חמאס על ישראל.

לדבריו, "תכנית הגרעין של איראן היא איום על הסדר העולמי, אבל צריך להימנע ממלחמה אזורית". עוד אמר בלומנטל כי "המלחמה שישראל מנהלת אינה נגד הפלשתינים ואינה נגד הלבנונים, אלא נגד ארגוני החסות של איראן שיצאו נגד ישראל למלחמה שמסכנת את קיומה, והם עשו זאת בשם איראן שקראה למחיקת ישראל ולמחיקת ארה"ב. הציבור האמריקני צריך להבין את זה".

ראשי המשלחת, הסנטורים גרהם ובלומנטל, צילום: אורן בן חקון

גרהם, שפועל כבר מספר שנים לקידום הסכם משולש בין ארה"ב, סעודיה וישראל אמר כי "מה שישראל עשתה בשדה הקרב מדהים ומגדיל את הסיכוי לשלום. מתקפת 7 באוקטובר נועדה למנוע את הנורמליזציה בין ישראל לשכנותיה. כי נורמליזציה כזו היא התבוסה הגדולה ביותר לאיראן".

מנגד הזהיר גרהם, כי אם ההסכם המשולש לא ייחתם תחת כהונת הנשיא ביידן, הוא לא ייחתם כלל. "אם עד חג המולד לא יהיה הסכם שלום עם סעודיה, זה יהווה ניצחון אסטרטגי לאיראן. איראן רוצה לעצור את ההכרה ההדדית בין ישראל לשכנותיה. אני רוצה שהם ייכשלו. רק בתקופת כהונתו של הנשיא ביידן זה ניתן. עם נשיא הבא זה יהיה הרבה יותר קשה. אם עושים נורמליזציה – איראן תפסיד. היא מפחדת מנורמליזציה יותר מאשר כל כלי נשק. אבל אם לא נעשה את מה שאני מתאר אז אלוהים יעזור לאזור הזה".

גרהם הוסיף כי בשיחות של השניים עם ראש הממשלה נתניהו ועם בכירים ישראלים נוספים, הוא התרשם שהם נלהבים להסכם עם סעודיה. הוא הדגיש, עם זאת, כי הדבר יהיה כרוך בהכרה ישראלית ב"פתרון שתי המדינות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר