רבנים מהציונות הדתית בקריאה חריגה: הצלת החטופים היא מצווה - יש לפעול בכל דרך להשבתם

במכתב ששלחו לממשלה מספר רבנים מוכרים במגזר, המקורבים לסמוטריץ', הם קוראים לפעול באופן מיידי להשבת החטופים שנמצאים כבר שנה בעזה • בין הרבנים החתומים על המכתב נמצאים הרב שרקי, הרב יגאל לוינשטיין ועוד • "מחזקים את ממשלת ישראל להעצים את פעולותיה בנחישות, בעוז ובגבורה"

101 ישראלים יציינו שנה שלמה בשבי חמאס. צילום: אי.אף.פי

שורה של רבנים מהציונות הדתית, ביניהם הרב שרקי, הרב יגאל לוונשטיין, הרב יעקב שפירא ועוד המקורבים לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שכידוע מתנגד לעסקה, קראו הבוקר (שלישי) במכתב לממשלה לפעול "ללא דיחוי להשבת כל החטופים – בכל דרך שתידרש, וככל שאפשר בהסכם אחראי".

מדובר בקולות שטרם נשמעו מרבני המיינסטרים של הציונות הדתית. במכתבם כותבים הרבנים כי "הצלת החטופים הינה מצוה רבה, חובה יהודית, מוסרית ולאומית מן המעלה הראשונה - להם, למשפחותיהם, ולעם ישראל כולו".

מכתב רבני הציונות הדתית לממשלה,

עוד הם מוסיפים כי הם "מחזקים את ממשלת ישראל להעצים את פעולותיה בנחישות, בעוז וגבורה, ללא דיחוי להשבת כל החטופים, בכל דרך שתידרש, וככל שאפשר גם בהסכם אחראי - שלפי הערכת המנהיגות המדינית וכוחות הביטחון לא תהיה בו פגיעה וסכנה לביטחון המדינה, ובאופן שלא יאפשר את חזרת איום הטרור החמאסי מעזה".

לדברי הרבנים הצלת החטופם היא מצווה וחובה יהודית, מוסרית ולאומית – למשפחותיהם ולכלל העם. "אנו קוראים לממשלת ישראל להפעיל מול החמאס את כל הכלים והאמצעים שברשותה ע"מ להציל את חיי אחינו ואחיותינו החטופים. דרושה הכרעה מהירה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר