דיפלומט צרפתי: השרים כ"ץ ודרמר התחייבו שישראל לא רוצה מלחמה אזורית

נואל ברוט, שר החוץ הצרפתי נפגש עם ישראל כ"ץ ודרמר • במהלך פגישתם, דנו בכל הגזרות בהן נלחמת ישראל • חלו חילוקי דעות לגבי תפקידה של הרשות הפלשתינית במסגרת 'היום שאחרי' • לגבי איראן, ברוט הדגיש את ההכרח למנוע מלחמה אזורית, בני שיחנו הישראלים הבטיחו שזה לא רצונם

ישראל כ"ץ ונואל ברוט. צילום: אי אף פי

פגישות צפופות ובונות של שר החוץ הצרפתי ברוט עם השרים כץ ודרמר. הדיונים התמקדו באיראן, בלבנון ובעזה, ולא בייצוא נשק שעליו הוכרה אי הסכמה.

לגבי איראן, השר ברוט הדגיש את ההכרח למנוע מלחמה אזורית על ידי הימנעות מהסלמה בלתי מבוקרת. בני שיחנו הישראלים הבטיחו שזה לא רצונם. בלבנון, הדיונים התמקדו בערבויות הביטחוניות שישראל צפויה לאפשר הפסקת אש והסדר משא ומתן. רצון משותף להעמיק את השיחות בהקשר של המאמצים הצרפתיים לסיום המלחמה.

המתקפה האיראנית לפני החג, צילום: רויטרס

לגבי עזה, השר ברוט נזכר במחויבותה של צרפת למשפט ההומניטרי הבינלאומי. הוא הזכיר לבני שיחו את ההכרח להקל על מתן סיוע הומניטרי ולפעול להפסקת אש מהירה. חוקקו חילוקי דעות לגבי תפקידה של הרשות במסגרת 'היום שאחרי'.

ברמאללה קיבל השר ברוט תדרוך על האתגרים הביטחוניים, הפיננסיים והפוליטיים של הרשות. בני שיחו הציגו את הרפורמות שיזמו ודנו בתמיכה הצרפתית לשם כך. הם הדגישו את הצורך שצרפת תכיר במדינת פלסטין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר