דוח: ארה"ב הוציאה של 17.9 מיליארד דולר על סיוע צבאי לישראל במלחמה

מחקר חדש חושף את העלויות הגבוהות של המעורבות האמריקנית במזרח התיכון מאז 7 באוקטובר • סכום נוסף של כמעט 5 מיליארד דולר הושקע בפעילות צבאית אמריקנית באזור • החוקרים מזהירים: "העלויות בפועל עשויות להיות גבוהות אף יותר"

משלוח נשק אמריקני (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

מחקר חדש שפורסם אתמול (שני) באוניברסיטת בראון בארה"ב חושף כי מאז תחילת המלחמה בעזה, ארצות הברית הוציאה סכום שיא של לפחות 17.9 מיליארד דולר על סיוע צבאי לישראל. הדו"ח, שפורסם ביום השנה למתקפת הטרור של חמאס, מצביע על העלויות הגבוהות של המעורבות האמריקנית במזרח התיכון.

לפי המחקר, סכום נוסף של 4.86 מיליארד דולר הוקצה לפעילות צבאית אמריקנית מוגברת באזור מאז 7 באוקטובר 2023. סכום זה כולל את עלויות המבצע הימי להגנה על ספינות סוחר מפני התקפות החות'ים בתימן, הפועלים בתמיכה בחמאס.

ויליאם ד. הרטונג, אחד החוקרים בפרויקט, הדגיש: "העלויות הללו משקפות לא רק את התמיכה הישירה בישראל, אלא גם את המאמצים האמריקניים להכיל את הסכסוך ולמנוע הסלמה נוספת באזור."

לפני מספר חודשים: צבא ארה"ב פרסם תמונות של קבוצת התקיפה של נושאת המטוסים אייזנהאוור יחד עם ספינת התקיפה USS Wasp וספינת הצי הבריטי HMS Duncan במי הים התיכון, צילום: .ללא

החוקרים מציינים כי הנתונים נאספו לפני פתיחת החזית השנייה של ישראל מול חיזבאללה בלבנון בסוף ספטמבר, כך שהעלויות בפועל עשויות להיות גבוהות אף יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר