ביידן בביקורו בישראל במהלך המלחמה. צילום: אי.פי.איי

עשרות גנרלים לשעבר בארה"ב: "חייבים לספק נשק לישראל ולסרב להפסקת אש עד הישג המטרות"

85 גנרלים ואדמירלים פנו לממשל בארצות הברית במלוא שנה למלחמת חרבות ברזל • במכתבם, דרשו מהממשל תמיכה מלאה בישראל במלחמה מול איראן • "איראן ושלוחות הטרור שלה אינן מבדילות בין ישראל לארה"ב. הם לא רק קוראים באופן קבוע להשמדת שתי המדינות שלנו, אלא הם תקפו, חטפו והרגו ישראלים ואמריקאים כאחד"

[object Object]

במלאת שנה למתקפת חמאס על ישראל 85 גנרלים ואדמירלים אמריקאים לשעבר, קוראים לארצות הברית לתמוך באופן מלא בישראל ולהשתתף איתה בפעולות אקטיביות נגד איראן.

במכתב פומבי שיזם המכון היהודי לביטחון לאומי של אמריקה (JINSA) כותב מפקד פיקוד מרכז ארה"ב לשעבר, הגנרל

(בדימוס), בשם הקבוצה כי "בהיותנו עדים לאיומים שישראל עדיין מתמודדת איתם מרשת הטרור של איראן - מחיזבאללה, החות'ים ואיראן עצמה - אנחנו גם דוחקים בארה"ב ללמוד לקח בסיסי מהשנה האחרונה: הציווי הקריטי לתמוך באופן מלא בישראל, לא רק בהגנה על עצמה אלא גם בהבסת היריבים המשותפים שלנו".

החותמים מציינים כי המלחמה שאיראן ושלוחיה פתחו לפני שנה אינה רק נגד ישראל, אלא משתרעת מאוקראינה ועד למולדת ארצות הברית, וזהו מאבק ציוויליזציוני שבוחן את "האמינות, האינטרסים הביטחוניים והערכים של אמריקה עצמה. שלטון הטרור של איראן חוצה גבולות. המל"טים שלה ממטירים גשם על ישראל ואוקראינה. שלוחותיה מטביעות ספינות לכיוון ישראל ואירופה. מתנקשים מטעמה זוממים רצח נגד אזרחי ארה"ב במולדת האמריקאית. והקופה שלו מלאה בכספים סיניים".

"שלטון הטרור של איראן חוצה גבולות." הגנרל לשעבר פרנק מקנזי, צילום: ללא

עוד הם מציינים כי "איראן ושלוחות הטרור שלה אינן מבדילות בין ישראל לארה"ב. הם לא רק קוראים באופן קבוע להשמדת שתי המדינות שלנו, אלא הם תקפו, חטפו והרגו ישראלים ואמריקאים כאחד בשנה האחרונה, כמו גם בשנים שלפני כן".

הקצינים האמריקנים משבחים את ההישגים של צה"ל במלחמה מול חמאס וכותבים כי כעת ישראל "משפילה באופן שיטתי את צבא הטרור של חיזבאללה, מחזירה את ההרתעה ומחטיפה לנציג החזק ביותר של איראן מכה קשה".

בניגוד לקריאת הנשיא ביידן להפסקת אש, הגנרלים לשעבר אומרים כי "אסור שתהיה הפסקת אש, עד שפעולותיה של ישראל יצליחו ליצור את התנאים הדרושים לאזרחיה לחזור לבתיהם כדי לחיות בשלום ובביטחון".

הקצינים קוראים לממשל לספק לישראל את התחמושת שהיא מבקשת. "לא צריך להיות פער בין שתי המדינות שלנו. ארצות הברית צריכה לעמוד באופן מלא לצד ישראל, לרבות אספקה מהירה של הנשק הנחוץ לה כדי להילחם בקרב המשותף נגד הציר האיראני, בהתאם לחוק הבינלאומי. האמינות, האינטרסים הביטחוניים והערכים של אמריקה עצמה עומדים על כף המאזניים". לדבריהם, "למדנו לקח נוסף מעורר תקווה בשנה האחרונה: כשארצות הברית וישראל עומדות יחד, ניתן להרתיע את האויבים הללו ולהביס אותם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו