הסנאטור לינדזי גרהאם: "אתם נלחמים את המלחמה שלנו"

בפגישה עם ראש הממשלה נתניהו, הביע הסנאטור האמריקני תמיכה נחרצת בישראל: "אם לאיראן יהיה נשק גרעיני, הם ישתמשו בו" • יחד איתו השתתף בפגישה הסנאטור ריצ'ארד בלומנטל שאמר: "כולנו בארצות-הברית מרגישים באופן עמוק שזו הייתה התקפה מתועבת ולא אנושית על העם היהודי"

ראש הממשלה נתניהו בפגישה עם הסנאטורים גרהאם (ימין) ובלומנטל. צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) בלשכתו בירושלים עם משלחת סנאטורים אמריקניים דו-מפלגתית בראשות הסנאטור לינדזי גרהאם.

״אני מעריך מאוד את הביקור של הסנאטורים גרהאם ובלומנטל ביום הזיכרון ל-7 באוקטובר", אמר רה"מ והוסיף: "זו הייתה ההתקפה הנוראה ביותר על העם היהודי מאז השואה. אבל בשונה מתקופת השואה, היום אנחנו נלחמים חזרה. אנחנו נלחמים כמו אריות, בתמיכת הממשל האמריקני והעם האמריקני ונציגיהם פה. אני רוצה להודות לשניכם על תמיכתכם הגדולה בישראל במהלך המלחמה״.

הסנאטור ריצ׳רד בלומנטל, הודה לנתניהו והביע את הזדהותו האישית ושל ארה"ב עם האבל הקשה בו שרויה ישראל: "כולנו בארצות-הברית מרגישים באופן עמוק שזו הייתה התקפה מתועבת ולא אנושית על העם היהודי. באנו לכאן לומר שאנחנו תומכים בישראל. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה״.

הסנאטור לינדזי גרהאם, הביע תמיכה נחרצת בישראל: "הסיבה שאנשים נהרגו ב-7 באוקטובר הייתה שהם היו יהודים. צפינו בסרט הזה בעבר. אנחנו לא רוצים לצפות בסרטים כאלה יותר". גרהאם התייחס לנעשה בצפון ולפינוי התושבים מבתיהם ואמר לראש הממשלה: "אמרת משהו שממש הכה בי: אף אחד לא צריך להיות פליט בארצו שלו. הם חוזרים לצפון, חברים. הם חוזרים לקיבוצים. מה שיידרש כדי להחזיר את אנשיכם לבתיהם – עשו זאת".

ראש הממשלה נתניהו בפגישה עם הסנאטורים גרהאם ובלומנטל (שמאל), צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ.

גרהאם גם הגיב לדבריו של ראש ממשלת צרפת, מקרון שקרא להטיל אמברגו נשק על ישראל: "הבנתם את זה הפוך. אתם צריכים להגביר את הסיוע לישראל, כיוון שאותם אנשים שרוצים להשמיד את ישראל, רוצים גם להשמיד את העם הצרפתי. אתם נלחמים את המלחמה שלנו. אנחנו הולכים לעזור לכם עם הצרכים הצבאיים שלכם".

עוד אמר הסנטור האמריקני: "הסיבה להפלת מגדלי התאומים לא הייתה הוריקן. זה היה כי טרוריסטים אסלאמיים קיצוניים הרגו 3,000 אנשים שלנו ביום אחד, והם היו הורגים את כולנו לו יכלו. אם לאיראן יהיה נשק גרעיני, הם ישתמשו בו. השאלה תהיה נגד מי הם ישתמשו בו קודם - נגדנו, נגד ישראל, ערב הסעודית? לעולם לא נוכל לאפשר את זה. אנחנו נעזור לכם״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר