בעקבות הצעת נתניהו: זה השם החדש שנבחן למלחמה

רה"מ הציע חלופה בישיבת הממשלה לשם "חרבות ברזל" - אותו כינה בעבר כמתאים למבצע • מטה המשפחות הגיב: "מזכירים לנתניהו כי אין ולא תהיה תקומה ללא החזרת כל החטופים"

דקת דומיה בישיבת הממשלה. צילום: לע"מ

רה"מ, בנימין נתניהו, הציע היום (שני) בישיבת הממשלה לשנות את שם המלחמה למלחמת "התקומה" במקום חרבות ברזל.

איתי בית-און/ לע"מ

נתניהו אמר בפתח הישיבה: "היום לפני שנה, בשעה 6:29 בבוקר, מחבלי החמאס פתחו במתקפת פתע רצחנית נגד מדינת ישראל, נגד אזרחי ישראל. זמן קצר לאחר הטבח הזה אמרתי בקריה בתל-אביב: 'אנחנו במלחמה. לא במבצע, לא בסבבים - במלחמה. אנחנו נשיב מלחמה שערה בעוצמה שהאויב לא הכיר, ונגבה ממנו מחיר שהוא לא ידע כמותו. אנחנו במלחמה ואנחנו ננצח בה'.

ישיבת הממשלה, צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

"מאז אותו יום שחור אנחנו נלחמים. זוהי מלחמת הקיום שלנו - ׳מלחמת התקומה׳. כך אני מבקש לקרוא למלחמה באופן רשמי".

מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר בתגובה כי: "מטה משפחות החטופים מבקש להזכיר לרה״מ כי אין ולא תהיה תקומה ללא החזרת כל החטופים - החיים לשיקום והחללים והנרצחים לקבורה ראויה בארצם".

לא מדובר בפעם הראשונה שבה מעלה ראש הממשלה אפשרות לשינוי שם המלחמה. בדצמבר שעבר פורסם כי נתניהו מעוניין לשנות את השם בטענה כי חרבות ברזל זה שם של מבצע, ולא של מלחמה". עוד פורסם פורסם כי שרים אחרים גם מתחו ביקורת על השם.

עוד עלה מהפרסום בין האופציות ישנן "מלחמת בראשית", "מלחמת עזה" ו"מלחמת שמחת תורה". על פי הדיווח, הפייבוריט של נתניהו הוא "מלחמת בראשית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר