סערה בישיבת הממשלה: נתניהו תקף את היועמ"שית - מדוע "סרטון הזוועות" אינו נגיש לציבור?

ראש הממשלה דרש מנציגי צה"ל להציג בתפוצה רחבה את תיעוד מסע הרצח של מחבלי הנוחבה ב-7 באוקטובר • נציג צה"ל טען כי הנושא עמד לפתחה של בהארב מיארה, אשר טענה כי לא הייתה כל החלטה בנושא • השרים משה ארבל ובצלאל סמוטריץ' ביקשו מראש הממשלה לשקול שוב את בקשתו • מצה"ל נמסר: "דברי הנציג יצאו מהקשרם" • מטעם היועמ"שית נמסר: "טענה שקרית"

רה"מ נתניהו בישיבת הממשלה: "זוהי מלחמת הקיום שלנו - ׳מלחמת התקומה׳. כך אני מבקש לקרוא למלחמה באופן רשמי" // איתי בית-און/ לע"מ

שרי הממשלה צפו היום (שני) בגרסתו המקוצרת של "סרטון הזוועות". הסרט המקורי ארך כ-47 דקות, ובו נראים תיעודים מזוויעים ממצלמות ראשם של מחבלי הנוח'בה בעת מסעם הרצחני. הסרטון החדש והמקוצר - אורכו כ-25 דקות.

שרי הממשלה צופים ב"סרטון הזוועות", צילום: לע"מ

ראש הממשלה תהה מדוע הסרטון אינו נגיש לציבור ולא מופץ בהרחבה, ומדוע לא מופץ בטשטוש פנים.

נתניהו ובהרב-מיארה, צילום: אורן בן חקון, הרצי שפירא

נציגו של דובר צה"ל שנכח בישיבת הממשלה טען מצידו כי הנושא נעצר מסיבות משפטיות. נתניהו זעם על היועמ"שית, אשר טענה כי אינה מכירה הנחייה זו, וכי החלטה זו לא הגיעה לשולחנה. היועצת המשפטית לממשלה גלי בהארב מיארה אמרה "אני הולכת לבדוק את זה" ועזבה את ישיבת הממשלה.

דקת דומיה בישיבת הממשלה, צילום: לע"מ

בדיון על הצגת הסרטון בתפוצה רחבה, אמר השר משה ארבל (ש"ס) כי יש לשקול גם את נושא הפוסט טראומה שעלול להתלוות לזה ולקחת את זה בחשבון. מיד אחריו גם השר בצלאל סמוטריץ' ביקש לשקול את נושא הטראומה.

משה ארבל ובצלאל סמוטריץ', צילום: אורן בן חקון/חיים גולדברג/פלאש90

בהמשך ישיבת הממשלה, ראש הממשלה הציע לשנות את שם מלחמת "חרבות ברזל", ל"מלחמת התקומה".

מדובר צה״ל נמסר: "בהמשך לדיון בישיבת הממשלה, ״סרט הזוועות״ מוקרן מתחילת המלחמה באופן קבוע ברחבי העולם לנבחרי ציבור, שגרירים, אנשי תקשורת, מקבלי החלטות ומשפיענים".

"נציג דובר צה״ל הגיע היום להקרין את הסרט בישיבת ממשלה, בהנחיית הדרג המדיני. דבריו בדיון הוצאו מהקשרם, ואין כל הנחיה משפטית האוסרת על פרסום הסרט, שכאמור מוצג ברחבי העולם", הוסיפו בצה"ל.

הודעה מטעם היועצת המשפטית לממשלה: "במענה לפניות נבהיר כי בישיבת הממשלה נטענה טענה שקרית שהייעוץ המשפטי לממשלה מנע ומונע כביכול פירסום בעולם של תיעוד הזוועות מה 7/10. הטענה כוזבת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר