נתניהו שוחח עם מקרון: "מצופה מידידינו שלא לחזק את ציר הרשע האיראני"

ראש הממשלה ונשיא צרפת סיכמו לקדם שיח במהלך ביקורו של שר החוץ הצרפתי, שביקש להגיע לישראל • נתניהו הדגיש שפעולות ישראל נגד חיזבאללה יוצרות הזדמנות לשינוי המציאות בלבנון

נתניהו ומקרון. צילום: רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הערב (ראשון) עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון לאחר הזעם בישראל סביב התבטאותו של מקרון בעניין אמברגו נשק על ישראל. את השיחה יזמה לשכתו של נשיא צרפת במטרה להבהיר את דבריו. 

ראש הממשלה חזר על עמדותיה של ישראל, שכפי שאיראן תומכת בכל חלקי ציר הטרור האיראני, כך מצופה מידידי ישראל לעמוד מאחוריה, ולא להטיל עליה מגבלות שרק יחזקו את ציר הרשע האיראני.

עומר מירון/ לע"מ

נתניהו הדגיש שפעולות ישראל נגד חיזבאללה יוצרות הזדמנות לשינוי המציאות בלבנון לטובת היציבות, הביטחון והשלום באזור כולו. שני המנהיגים סיכמו לקדם שיח בעניין במהלך ביקורו של שר החוץ הצרפתי, שביקש להגיע לישראל.

ארגון הגג של יהודי צרפת (CRIF) ביקר היום בחריפות את קריאתו של מקרון: "אנו מצרים מאוד על הצהרת נשיא הרפובליקה הקוראת להטיל אמברגו נשק על ישראל במלחמה נגד חמאס. הקריאה לשלול מישראל נשק אינה מקדמת שלום אלא משחקת לידי ומסייעת לחמאס וחיזבאללה", נכתב בהודעת הארגון.

מקרון קרא במהלך ראיון בסוף השבוע בתחנת הרדיו הצרפתית "פראנס אינטר" להפסיק להעביר לישראל נשק שעשוי לשמש אותה במלחמה בעזה.

מקרון אמר כי "בראש סדר העדיפויות שלו - חזרה לפתרון פוליטי. חשוב ביותר הוא שנגיע לפתרון שכזה, ונפסיק להעביר נשק שעשוי לשמש במלחמה בעזה. המטרה שלנו היא להימנע מהסלמה. אסור להקריב את העם הלבנוני, אסור שלבנון תהיה עזה נוספת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר