גורם מדיני על מתקפת הטילים הבליסטיים: נגיב בעוצמה רבה; דיווח - באיראן סוגרים את המרחב האווירי

בישראל מתכוונים להגיב בעוצמה רבה למתקפת הטילים הבליסטיים של איראן • גורם מדיני מדגיש שישראל לא מעוניינת במלחמת התשה ארוכה • הגורם הוסיף כי המטרה היא להרתיע את איראן מרצונה להיכנס למערכה ממושכת מול ישראל

המתקפה האיראנית. צילום: קוקו

המתיחות בין ישראל לאיראן נמשכת: בישראל חותרים להגיב בעוצמה רבה על מתקפת הטילים הבליסטיים האחרונה שבוצעה על ידי הרפובליקה האסלאמית.

גורם מדיני בכיר מסר היום (ראשון) ל"ישראל היום" כי ישראל איננה מעוניינת במלחמת התשה ממושכת מול איראן, אך התגובה למתקפה תהיה כזו שתגרום לאיראן לשקול מחדש את רצונה להיכנס לעימות ממושך.

חמינאי, נשיא איראן ובכירים נוספים בטקס האזכרה לנסראללה, צילום: AFP

במקביל, על פי דיווחים ברשת התקשורת האיראנית "מאהר": כל נמלי התעופה במדינה ביטלו את הטיסות הלילה.

לפני כשבוע, שוגרו כ-200 טילים בליסטיים לעבר מדינת ישראל. איראן פתחה במתקפה חסרת תקדים ובמשך כמעט שעה, אזרחי ישראל שהו במרחבים המוגנים. 

בצה"ל הודו כי במהלך המתקפה האיראנית היו פגיעות בבסיסים, אך ציינו כי הפגיעות לא היו משמעותיות ולא פגעו בכשירות המבצעית של הכוחות. לא נגרם נזק לחיל האוויר, לכלי הטיס או לאזרחים, ומערכות ההגנה פעלו בצורה מרשימה.

איראן הודיעה על סגירה זמנית של המרחב האווירי שלה מה-6 באוקטובר עד ה-7 באוקטובר. כל הטיסות משדות התעופה ברחבי המדינה יבוטלו החל מיום ראשון בשעה 21:00 שעון מקומי, ועד לשעה 06:00 ביום שני. דובר רשות התעופה האזרחית של איראן ציין כי הסגירה נובעת ממגבלות תפעוליות שהתעוררו, כך דווח ב-"Tehran Times".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר