הנשיא הרצוג בערוץ הסעודי: "איראן מציעה הרס, היא אימפריית הרוע - בואו נעמוד יחד מולה"

הרצוג התראיין לערוץ הסעודי "אל ערביה" לקראת ציון שנה לטבח השבעה באוקטובר • הנשיא פנה לעמי המזרח התיכון: "כולנו ילדיו של אברהם, אנחנו יכולים לשנות את העתיד" • "איראן היא המדינה היחידה בעולם שקוראת להשמדת מדינה חברה באו"ם", ציין בין היתר

נשיא המדינה בראיון לערוץהסעודי אל-ערביה: "איראן היא המדינה היחידה בעולם שקוראת להשמדת מדינה החברה באו"ם" // מתוך עמוד היוטיוב של אל ערביה

לקראת ציון השנה לטבח השבעה באוקטובר, נשיא המדינה יצחק הרצוג התראיין היום (ראשון) לערוץ החדשות הסעודי "אל ערביה". הראיון התקיים באנגלית ותורגם לערבית בערוצי התחנה. הרצוג קרא לעמי המזרח התיכון לעמוד יחד נגד איראן, אותה כינה "אימפריית הרוע", והציע תקווה לעתיד טוב יותר לאזור.

תומכי חיזבאללה בטהרן, איראן, צילום: AFP

בפתח הראיון, פנה הנשיא הרצוג ישירות לעמים המדוכאים במזרח התיכון ואמר: "כולנו ילדיו של אברהם, ואני פונה לעם הלבנוני, לעם האיראני, לכל העמים המדוכאים באזור, התעוררו והבינו שאם נזיז את אימפריית הרוע ונעמוד מולה איתנים יחד, נוכל לקוות לעתיד טוב יותר".

הנשיא דיבר על הכאב והסבל שחוו אזרחי ישראל כתוצאה מהטרור המתמשך ואמר: "אנחנו לא עוסקים בנקמה. אנחנו קודם כל עוסקים בהרבה כאב וסבל. אני יכול לומר לכם, כנשיא מדינת ישראל, שראיתי כאב וסבל עצומים שמעולם לא דמיינתי".

101 ישראלים יציינו שנה שלמה בשבי חמאס, צילום: אי.אף.פי

בנוגע לאיראן, הרצוג הבהיר: "איראן היא המדינה היחידה בעולם שקוראת להשמדת מדינה החברה באו"ם. והם ממשיכים לומר את זה כל הזמן. ראיתי את הנאום של חמינאי, לא הייתה שם בשורה של הסדרה או הושטת יד, או אמירה 'בואו נתקדם יחד, שתי אומות היסטוריות גדולות כדי לסייע לשנות את חיי האנשים במזרח התיכון'. איראן משקיעה מיליארדי דולרים מכספי אזרחיה במכונת מלחמה עצומה שמטרתה ליצור כאב ופגיעה".

הלוויתם של מפקדי משמרות המהפכה שחוסלו בדמשק, צילום: AFP

הוא הוסיף: "מלחמה זו הוכרזה כנגדנו על ידי אימפריית הרשע, על ידי איראן וזרועותיה. יש לנו 101 חטופים עדיין בעזה, בסבל עצום. אנחנו נלחמים בצפון ובדרום, ואנחנו מנסים לשנות את המשוואה ולהביא תקווה לעמי המזרח התיכון".

במהלך הראיון, הרצוג גם התייחס למתקפת הטילים האיראנית על ישראל ואמר: "זו אחת ההתקפות הגדולות ביותר במכה אחת שבוצעו על מדינה, וברור שמגיעה לכך תגובה. אבל אנחנו שוקלים את היישום שלנו, ואנחנו שוקלים את השלב הבא של איך למנוע וכיצד להרתיע את מכונת המלחמה האיראנית".

המתקפה האיראנית, צילום: AFP

הנשיא סיים במסר של תקווה לעתיד טוב יותר לאזור כולו: "הדור החדש חייב לראות עתיד טוב יותר. עכשיו עלינו להתמקד ביום שאחרי. האנשים ברצועת עזה ראויים לעתיד טוב יותר כשכנים שלנו, ואנחנו ראויים לעתיד טוב יותר כשכנים שלהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר