הערכות בישראל: סינוואר עדיין חי; גלנט: הוא לא מנותק קשר

בישראל מעריכים כי ראש חמאס עדיין בחיים - וכי לא נהרג במהלך הפצצות צה"ל ברצועה • הדברים מגיעים לאחר דיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס" לפיהם הוא נע ללא הרף ומשתמש בשליחים מהימנים לתקשורת לא דיגיטלית

סינוואר במנהרה בחאן יונס. צילום: דובר צה"ל

אחרי מספר שבועות של תהיות באשר לגורלו של יחיא סינוואר, בישראל מעריכים כי ראש חמאס עדיין בחיים ומתפקד. על רקע זה, שר הביטחון גלנט אמר בישיבת הממשלה ביום שני שעבר כי "סינוואר אינו מנותק קשר". 

הדברים מגיעים לאחר שאתמול (שישי) פורסמה ידיעת פרופיל על מנהיג חמאס בעזה בסוכנות הידיעות "רויטרס", לפיה סינוואר פועל בחשאיות מוחלטת מתוך מערכת מנהרות מסועפת מתחת לעזה. הוא נע ללא הרף ומשתמש בשליחים מהימנים לתקשורת לא דיגיטלית. מאז 7 באוקטובר לא נראה בפומבי.

סינוואר, צילום: EPA

מקורות ישראליים מסרו לסוכנות הידיעות שהם מעריכים כי סינוואר ואחיו, גם הוא מפקד בכיר בחמאס, הצליחו עד כה לשרוד את התקיפות האוויריות הישראליות, בעוד שדווח כי סגנו מוחמד דף ומנהיגים בכירים אחרים חוסלו.

עוד דווח כי במהלך חודשים של שיחות הפסקת אש, בהובלת קטאר ומצרים, שהתמקדו בשחרור מחבלים תמורת חטופים, סינוואר היה מקבל ההחלטות הבלעדי. המשא ומתן התנהל באיטיות רבה, כאשר המתווכים נאלצו להמתין ימים לתשובות שהועברו דרך שרשרת חשאית של שליחים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר