השליח האמריקני למזה"ת: "ארה"ב לא נתנה אור ירוק למבצעים צבאיים בלבנון"

עמוס הוכשטיין הכחיש בחשבון ה-X שלו דיווחים לפיהם ארצות הברית אישרה מבצעים צבאיים בדרום לבנון • "רק דיפלומטיה תשיב את התושבים, אנחנו ממשיכים לעבוד עם ישראל ולבנון על הדרך הטובה ביותר להחזרת השקט" • מוקדם יותר דווח ב"ניו יורק טיימס" כי הפשיטה הקרקעית בלבנון נרחבת בהרבה ממה שדיווחה ישראל לוושינגטון

המתווך האמריקני בלבנון, עמוס הוכשטיין. צילום: רויטרס

"ארצות הברית לא נתנה אור ירוק למבצעים צבאיים בלבנון, כך כתב הבוקר (שבת) בחשבון ה-X שלו, עמוס הוכשטיין, שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון, בתגובה ל"הרבה דיווחים שגויים וחסרי אחריות בימים האחרונים".

"רק החלטה דיפלומטית תאפשר לתושבים לחזור הביתה", כתב והוסיף: "אנחנו ממשיכים לעבוד עם ממשלת ישראל ולבנון על הדרך הטובה ביותר להחזרת השקט". 

חטיבת עציוני מתמרת בדרום לבנון, צילום: דובר צה"ל

הדברים מגיעים לאחר שהלילה דווח ב"ניו יורק טיימס" כי גורמים בפנטגון אמרו שהעבודה מול ישראל "הפכה להרבה יותר קשה" בעקבות ההחלטה שלא לעדכן את ארה"ב לפני מבצעים צבאיים נגד "איומים קיומיים".

כך למשל, בוושינגטון למדו מישראל כי הפלישה הקרקעית ללבנון תהיה מוגבלת בלבד, אולם עד כה היא נראית נרחבת בהרבה.

עוד דווח כי העובדה שגלנט עדכן את שר ההגנה אוסטין על חיסול נסראללה רק כאשר הפעולה כבר יצאה אל הפועל, גרמה לו להיות "נרעש" מכיוון שלארה"ב לא התאפשר להיערך ולהגביר את מערכי ההגנה על חייליה באזור מחשש לתגובה.

בתדריך שקיים אתמול בבית הלבן התייחס נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאפשרות תקיפת מתקני הנפט האיראניים וטען כי "הישראלים לא החליטו מה הם יעשו, הנושא הזה נמצא עדיין בשיחות". בהמשך שלח מסר חד משמעי ואמר: "אם אני הייתי בנעליים שלהם, הייתי חושב על חלופות אחרות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר