גורמים בפנטגון: העבודה מול ישראל הפכה להיות קשה בעקבות ההחלטות האחרונות

בכירים מסרו כי ההתמודדות מול ישראל הפכה לקשה בעקבות ההחלטה שלא לעדכן את ארה"ב לפני מבצעים צבאיים • עוד דווח כי העובדה שגלנט עדכן את שר ההגנה אוסטין על חיסול נסראללה רק כאשר הפעולה כבר יצאה אל הפועל - הקשתה לשמור על שלומם של החיילים האמריקניים באזור

שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין (ארכיון). צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ב"ניו יורק טיימס" דווח הלילה (בין שישי לשבת, שעון ישראל) שגורמים בפנטגון אמרו כי העבודה מול ישראל "הפכה להרבה יותר קשה" בעקבות ההחלטה שלא לעדכן את ארה"ב לפני מבצעים צבאיים נגד "איומים קיומיים".

ההרס בביירות לאחר תקיפות צה"ל, צילום: אי.פי

כך למשל, בוושינגטון למדו מישראל כי הפלישה הקרקעית ללבנון תהיה מוגבלת בלבד, אולם עד כה היא נראית נרחבת בהרבה.

עוד דווח כי העובדה שגלנט עדכן את שר ההגנה אוסטין על חיסול נסראללה רק כאשר הפעולה כבר יצאה אל הפועל, גרמה לו להיות "נרעש" מכיוון שלארה"ב לא התאפשר להיערך ולהגביר את מערכי ההגנה על חייליה באזור מחשש לתגובה.

סריקות באזור הדאחייה בביירות לאחר החיסול של נסראללה, צילום: אי.אף.פי

בתדריך שקיים אתמול בבית הלבן התייחס נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאפשרות תקיפת מתקני הנפט האיראניים וטען כי "הישראלים לא החליטו מה הם יעשו, הנושא הזה נמצא עדיין בשיחות". בהמשך שלח מסר חד משמעי ואמר: "אם אני הייתי בנעליים שלהם, הייתי חושב על חלופות אחרות".

בתוך כך, בכיר במשרד החוץ של ארה"ב אמר כי ישראל לא נתנה הבטחות לממשל ביידן להימנע מפגיעה במתקני הגרעין של איראן בתגובה למטח 181 הטילים הבליסטיים ששיגרה טהרן השבוע, כך דווח ב-CNN.

ביידן בתדרוך לעיתונאים, צילום: אי.אף.פי

כשהבכיר נשאל אם ישראל התחייבה שלא לפגוע באתרי הגרעין האיראניים, הוא אמר: "אנחנו מקווים ומצפים לראות קצת חוכמה וגם כוח, אבל כפי שאתם יודעים, אין הבטחות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר