מה חושבים הפוליטיקאים על המתקפה והתגובה הצפויה. נתניהו, טיל וחמינאי . צילום: מארק ישראל, איי.אף.פי

בכיר אמריקני: ישראל לא התחייבה להימנע מתקיפת מתקני גרעין באיראן

בכיר במחלקת המדינה האמריקנית אמר לרשת CNN כי ישראל לא הבטיחה שתקיפת מתקני הגרעין של איראן, כתגובה למתקפה האיראנית השבוע, ירדה מהפרק • לדבריו, "אנחנו מקווים ומצפים לראות קצת חוכמה בנוסף לכוח, אבל אין הבטחות"

[object Object]

ישראל לא התחייבה להימנע מתקיפת מתקני גרעין באיראן בתגובה לשיגור הטילים לישראל ביום שלישי, כך אמר גורם בכיר לרשת CNN האמריקנית.

המתקפה האיראנית: טיל מתפוצץ ליד כביש מרכזי

"אנחנו מקווים לראות חוכמה בנוסף לכוח", אמר הבכיר בהתייחס לאפשרות שישראל תתקוף מתקני גרעין באיראן והוסיף, "אבל כפי שאתם יודעים - אין דרך לדעת".

כשנשאל אם הוא מאמין שישראל תתקוף ב-7 באוקטובר, הוא אמר כי הוא מאמין שישראל תימנע מתקיפה דווקא בתאריך זה אך הוסיף: "קשה לדעת. אני חושב שבמובנים מסוימים היא תרצה להימנע מכך, אז להערכתי אם יקרה משהו - זה כנראה יהיה לפני או אחרי".

המתקפה האיראנית, צילום: קוקו

הוא הוסיף: "ארה"ב פועלת כבר כמעט שנה כדי למנוע מהסכסוך להפוך למלחמה גדולה יותר - ועד כה עשתה זאת - אבל כעת אנחנו על הקצה".

כ-180 טילים בליסטיים שוגרו בשלישי מאיראן לעבר מרכז הארץ ודרומה. כ-1,864 אזעקות נשמעו ברחבי ישראל. שלוש נפילות זוהו, שלושה פצועים באורח קל בתל אביב. פלשתיני, תושב עזה, ששהה ביריחו - נהרג במהלך שיגור הטילים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו