ישראל כ"ץ: "מזכ"ל האו"ם, אישיות בלתי רצויה - אוסר על כניסתו לישראל"

שר החוץ ישראל כ"ץ החליט להכריז על מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כאישיות בלתי רצויה בישראל • ההכרזה מגיעה בעקבות סירובו של גוטרש לגנות באופן חד משמעי את מתקפת איראן על ישראל • כ"ץ: "מזכ"ל שונא-ישראל, ייזכר ככתם בתולדות האו"ם"

ישראל כ"ץ ומזכ"ל האו"ם גוטרש. צילום: אורן בן חקון, רויטרס

שר החוץ ישראל כ"ץ הכריז היום (רביעי) כי מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, הוא אישיות בלתי רצויה בישראל, וכי תיאסר כניסתו למדינה.

ההחלטה נובעת מסירובו של גוטרש לגנות את מתקפת איראן על ישראל. כ"ץ ציין כי התנהלותו של גוטרש מאז תחילת המלחמה משדרת תמיכה בארגוני טרור כמו חמאס וחיזבאללה.

גוטרש ונשיא איראן, צילום: EPA

"מי שלא מסוגל לגנות באופן חד משמעי את ההתקפה הנפשעת של איראן על ישראל, כפי שעשו כמעט כל מדינות העולם, אינו ראוי לדרוך על אדמת ישראל. מדובר במזכ"ל שלא הוקיע עד היום את הטבח ופשעי המין שביצעו רוצחי החמאס ב-7 באוקטובר, ולא הוביל להחלטות שיכריזו עליהם כארגון טרור", אמר שר החוץ.

המתקפה האירנית, צילום: TPX

כ"ץ הוסיף: "מזכ"ל שמעניק רוח גבית לטרוריסטים, לאנסים ולרוצחים של חמאס, חיזבאללה, החות'ים ועתה לספינת האם של הטרור העולמי איראן - ייזכר ככתם לדיראון עולם בתולדות האו"ם. ישראל תמשיך להגן על אזרחיה ולשמור על מעמדה וכבודה הלאומי עם או בלי אנטוניו גוטרש".

 

כזכור גוטרש נמנע במשך תקופה ארוכה מלגנות את רצח העם שביצע חמאס בתושבי ישראל עם פרוץ המלחמה. סוכנויות האו"ם הכפופות אליו נמנעו במשך חודשים ארוכים מלהכיר בפשעים המיניים המחרידים שביצעו מחבלי הנוח'בה בנשים ובגברים בהם טבחו.


"לישראל היום" נודע כי שגריר ישראל באו"ם דני דנון, שמכיר את גוטרש מתקופת שירותו הקודמת, ניסה עם חזרתו לתפקיד לצנן את המתיחות הקשה שבין מזכ"ל האו"ם ובין ישראל. ואולם, גוטרש דחה את ניסיונות הגישור והמשיך בקו העוין כלפי ישראל. גם על רקע זה החליט שר החוץ על הצעד חסר תקדים שבו מזכ"ל האו"ם יוגדר בפעם הראשונה בהיסטוריה כאישיות בלתי רצויה.

גוטרש ודני דנון, צילום: רויטרס, איוון שניידר


דיפלומט שלעבר אמר ל"ישראל היום" כי "הכרזה על מזכ"ל האו"ם כ'פרסונה נון גרטַה', היא צעד נדיר ונוקשה ביותר אשר משמעותו היא הכרזת מלחמה על האו"ם. ברגע שאתה מחרים את המזכ"ל, המשמעות היא החרמת הארגון והסוכנויות הכפופות לו. גם בהיסטוריה העכורה של קשרי ישראל והאו"ם דבר כזה טרם קרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר