חטיבת יפתח בתרגיל בגבול לבנון. צילום: דובר צה"ל

הדרישה להפסקת אש והגיבוי שניתן: מאחורי הקלעים על הסיכום הישראלי-אמריקני לכניסה הקרקעית ללבנון

הדרג המדיני והצבאי שכולל את דרמר, גלנט והרמטכ"ל הלוי הסבירו למקביליהם האמריקנים כי מדובר במלחמה מוגבלת, מתוחמת בזמן ומקום • גורם המעורה בשיחות אמר ל"ישראל היום": "האמריקנים עודכנו גם בפרטים הכי קטנים של המהלך הקרקעי כדי לקבל לגיטימציה"

[object Object]

בעוד שבישראל הכניסה הקרקעית ללבנון הבשילה כמהלך מתבקש אחרי הגברת העצימות מול חיזבאללה וההישגים המרשימים של צה"ל בחיסול צמרת ארגון הטרור, באמריקה ביקשו להגיע להפסקת אש בגבול הצפון הלוהט. 

תשתית תת-קרקעית של חיזבאללה שאותרה על ידי צה"ל בתוך לבנון %2F%2F דובר צה"ל

למרות הרצון האמריקני להרגיע את האזור לפני הסלמה רב זירתית, ישראל פעלה מאחורי הקלעים כדי לתאם מול האמריקנים את הכניסה הקרקעית תוך שבכירי הדרג המדיני והצבאי מבהירם בפני מקביליהם את חשיבות המבצע הקרקעי בלבנון להשמדת תשתיות הטרור סמוכות הגבול.

השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי שיקפו בפני האמריקנים את מטרות הכניסה הקרקעית, בדגש על כך שמדובר במלחמה מוגבלת ומתוחמת בזמן ומקום. 

כמו כן, בישראל הבהירו שתושבי הצפון לא ישובו לבתיהם ללא מניעה של אירוע כדוגמת שבעה באוקטובר. כרגע כאמור מתנהל מהלך מוגבל וממוקד שמטרתו הסרת איומים במנהרות, מבנים אזרחיים וגם בכפרים סמוכים.

לוחמי חטיבת גולני בגבול הצפון (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

בישראל גם שמו למטרה לטפל באחד האיומים המדוברים באזור - ירי נ"ט מתקדם לטווחים גדולים. באופק, כך לפחות לפי התכנון כרגע, ולאחר טיפול בשטח הסמוך לגדר - ישראל צפויה לחתור להסכם.

גורם המעורה בשיחות שהתקיימו עם האמריקנים אמר ל"ישראל היום": "האמריקנים עודכנו גם בפרטים הכי קטנים של המהלך הקרקעי כדי לקבל לגיטימציה ותמיכה מדינית לפעולה שהיא למעשה במדינה ריבונית אחרת". הלגיטימציה הזו נדרשת לישראל כחמצן לטובת המשך פעולות צבאיות בעזה, לבנון, תימן וגזרות נוספות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...