שר החוץ למזכ"ל האו"ם: אתה שותף לפשעי מלחמה ומגבה את הרוצים בהשמדת ישראל

ישראל כ"ץ תקף בחריפות את אנטוניו גוטרש לאחר החשיפה כי מנהיג חמאס בלבנון שחוסל על ידי צה"ל שימש גם כראש התאחדות המורים של אונר"א במדינה • עוד תקף במכתב למזכ"ל: "גם כאשר הוכח שאלפי עובדי אונר"א השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, ביטלת את הראיות והמשכת לספק הגנה לסוכנות"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. צילום: AFP

מתקפה חריפה וחריגה של שר החוץ ישראל כ"ץ על מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש לאחר שאתמול נודע (שני) כי ראש חמאס בלבנון היה מנהל בית ספר אונר"א.

"אני כותב כדי להביע את דאגתי העמוקה בנוגע לחדירה השיטתית של חמאס לשורות אונר"א, הפעם בעקבות ההתפתחויות האחרונות בלבנון. כפי שהודיע חמאס, מנהיגם הבכיר בלבנון, פתח שריף, חוסל בתקיפה אווירית ישראלית בדרום לבנון. חמאס פרסם את תמונתו של שריף בכרזת אבל, המזהה אותו כשאהיד ומפקד חמאס בלבנון. למרבה האירוניה, מר שריף היה לא רק מנהל בית ספר אלא גם ראש התאחדות המורים של אונר"א בלבנון".

פתח שריף. ראש חמאס בלבנון, צילום: רשתות ערביות

כ"ץ זועם על כך שגוטרש ממשיך להגן על אונר"א במקום לתקן את הליקויים החמורים שהתגלו בפעילותה ועל אף ההוכחות הברורות שרבים מעובדי הסוכנות מעורבים בפעילות טרור. "ההגנה שלך עליה בנסיבות אלה אינה רק רשלנות - היא שותפות לפשעי מלחמה חמורים. ארגון המתיימר לעסוק בחינוך ובסיוע הומניטרי מעורב, למעשה, עמוק בפעילות טרור בשורות האיסלאם הקיצוני בעזה ובלבנון. במשך שנים הציגה ישראל ראיות למעורבותה של אונר"א בטרור חמאס, ואתה התעלמת מהן שוב ושוב", כותב שר החוץ.

שר החוץ, ישראל כץ, צילום: מארק ישראל סלם

כ"ץ הזכיר כי לפני יותר מחודשיים ישראל העבירה למזכ"ל אונר"א, פליפה לזריני, את שמותיהם של למעלה מ-100 פעילי חמאס המועסקים באונר"א, אך דבר לא נעשה. הוא מזכיר את הפרשיה שפורסמה ב"ישראל היום" אודות "שריף שעד היום הוא לא פוטר, מה שחשף בעיה שורשית במסגרתה פעילי חמאס מנהלים בתי ספר של אונר"א ללא עונש. ההסכם האחרון בין אונר"א לקבוצות הקשורות לחמאס בלבנון, בעקבות שביתה במחאה על השעייתו של מר שריף, מדגים עוד יותר דפוס מדאיג זה של הסכמה לדרישות חמאס".

הוא מוסיף כי "גם כאשר הוכח שאלפי עובדי אונר"א השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, ביטלת את הראיות והמשכת לספק הגנה לסוכנות. על ידי ניצול תפקידך כמזכ"ל האו"ם, הנצחת את הגיבוי שלהם בפעילות הטרור נגד ישראל".

 

דובר צה"ל

עוד כותב שר החוץ למזכ"ל האו"ם, "אתה מאשים באופן עקבי את ישראל, ובכל זאת לא כינסת אף מושב של האו"ם כדי לגנות באופן חד משמעי את חמאס או לפעול להכרזה עליו כארגון טרור, כפי שנעשה עם אל-קאעידה ודאעש על פשעים דומים, אם לא פחותים, בהשוואה לזוועות שבוצעו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר".

כ"ץ חותם באמירה כי "הענן האפל התלוי מעל האומות המאוחדות דורש פעולה מיידית ונחרצת. יש לפטר לאלתר את כל עובדי אונר"א המזוהים עם חמאס, ופיליפ לזריני חייב להיות אחראי על כך שהוא מאפשר לאנשים הקשורים לטרור להישאר בתפקידיהם. אם לא תפעל בנחישות, זה יאשר את מה שרבים אמרו מזה זמן רב: שתחת הנהגתך הפך האומות המאוחדות לכלי עבור המבקשים להשמיד את מדינת ישראל". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר