נתניהו במסר לעם האיראני: "ישראל עומדת לצדכם, מי ייתן ונדע יחד עתיד של שגשוג ושלום"

המסר של נתניהו מגיע לאחר המתיחות בין ישראל לאיראן בשבועות האחרונים • עוד אמר: "הבובות שלהם מחוסלות, שאלו את מוחמד דף, שאלו את נסראללה - אין מקום במזרח התיכון שישראל לא יכולה להגיע אליו"

נתניהו לתושבי איראן

בצל המלחמה המתרחשת בצפון והמתיחות בין ישראל לאיראן שהתגברה עקב חיסולי הבכירים בחיזבאללה, שבראשם עומד כמובן חסן נסראללה, נתניהו שחרר מסר לעם האיראני.

"אני מרבה לדבר על מנהיגי איראן. אך ברגע מכריע זה, אני רוצה לפנות אליכם - העם האיראני. אני רוצה לעשות זאת באופן ישיר, ללא מסננים, ללא מתווכים. בכל יום, אתם רואים משטר המשעבד אתכם, נושא נאומים נלהבים על הגנת לבנון, הגנת עזה. אך בכל יום, המשטר הזה מעמיק את האזור שלנו באפלה ובמלחמה".

התייחס לחיסולי הבכירים: "בכל יום, הבובות שלהם מחוסלות. שאלו את מוחמד דף. שאלו את נסראללה. אין מקום במזרח התיכון שישראל לא יכולה להגיע אליו. אין מקום שלא נלך אליו כדי להגן על עמנו ולהגן על ארצנו. עם כל רגע שחולף, המשטר מקרב אתכם - העם הפרסי האציל - אל התהום. הרוב המכריע של האיראנים יודע שהמשטר לא אכפת לו מהם כלל".

הפגנת תמיכה משותפת בלונדון של יהודים פרו-ישראלים ואיראנים, צילום: GettyImages

נתניהו התייחס ליחס של ההנהגה האיראנית לאזרחיה: "אילו היה אכפת לו מכם, הוא היה מפסיק לבזבז מיליארדי דולרים על מלחמות חסרות תוחלת ברחבי המזרח התיכון. הוא היה מתחיל לשפר את חייכם. תארו לעצמכם אילו כל הכסף הרב שהמשטר בזבז על נשק גרעיני ומלחמות זרות היה מושקע בחינוך ילדיכם, בשיפור שירותי הבריאות שלכם, בבניית תשתיות המדינה, מים, ביוב, וכל הדברים האחרים שאתם זקוקים להם. תארו לעצמכם את זה".

עוד דיבר על אפשרות לשלום בעתיד: "כאשר איראן תהיה סוף סוף חופשית - ורגע זה יגיע הרבה יותר מהר ממה שאנשים חושבים - הכל יהיה שונה. שני העמים העתיקים שלנו, העם היהודי והעם הפרסי, יהיו סוף סוף בשלום. שתי המדינות שלנו, ישראל ואיראן, יהיו בשלום".

"כשיום זה יגיע, רשת הטרור שהמשטר בנה בחמש יבשות תפשוט את הרגל ותפורק. איראן תשגשג כפי שמעולם לא שגשגה. השקעות גלובליות. תיירות מאסיבית. חדשנות טכנולוגית מבריקה המבוססת על הכישרונות העצומים הקיימים בתוך איראן".

המשיך לשבח את תושבי איראן שלא תומכים בחיזבאללה וחמאס: "מקום ועד אספהאן, משיראז ועד תבריז, יש עשרות מיליוני אנשים טובים והגונים עם אלפי שנות היסטוריה מאחוריהם ועתיד מזהיר לפניהם. אל תתנו לקבוצה קטנה של תיאוקרטים קנאים לרסק את תקוותיכם וחלומותיכם. אתם ראויים ליותר. ילדיכם ראויים ליותר. העולם כולו ראוי ליותר. אני יודע שאתם לא תומכים באנסים וברוצחים של חמאס וחיזבאללה, אבל מנהיגיכם כן. אתם ראויים ליותר".

סיים במסר מפייס במיוחד: "עם איראן צריך לדעת - ישראל עומדת לצדכם. מי ייתן ונדע יחד עתיד של שגשוג ושלום."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר