חתנו של טראמפ שבר שתיקה של ארבע שנים - וביקר את ביידן על היחס לישראל

ג'ארד קושנר, שהיה בין יוזמי השיחות שהובילו להסכמי אברהם, התייחס לחיסולו של נסראללה ותקף את הלחץ להפסקת אש • "אין מומחה עלי אדמות שחשב שזה אפשרי" • "הצעד הנכון עבור אמריקה יהיה לומר לישראל לסיים את העבודה - זה כבר מזמן לא רק המאבק שלה"

שובר שתיקה. קושנר. צילום: אי.פי (ארכיון)

ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ומי שהיה הרוח החיה מאחורי הסכמי אברהם, שבר אתמול (שבת) שתיקה בת כמעט ארבע שנים בעקבות חיסולו של מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה. "ה-27 בספטמבר הוא היום החשוב ביותר במזרח התיכון מאז פריצת הדרך בהסכם אברהם".

תיעוד חיסול נסראללה

בפוסט ארוך ברשת X, קושנר מתייחס למצבו הקשה של חיזבאללה ורומז כי זוהי הזדמנות פז לפגוע בתוכנית הגרעין האיראנית. "אין מומחה עלי אדמות שחשב שמה שישראל עשתה כדי לערוף את ראשם ולהשפיל אותם הוא אפשרי".

קושנר, שנמנע מפעילות ציבורית או פוליטית מאז 2020, יוצא נגד קריאתו של הנשיא ביידן להפסקת אש וטוען כי יש "לתת לישראל להשלים את המלאכה כי ההזדמנות לא תחזור". לדבריו, "איראן חשופה כעת במלואה. הסיבה לכך שהמתקנים הגרעיניים שלהם לא הושמדו, למרות מערכות הגנה אוויריות חלשות, היא בגלל שחיזבאללה היה אקדח טעון שכוון לעבר ישראל". עוד הוסיף כי "ישראל מוצאת את עצמה כעת כשהאיום מעזה נוטרל ברובו ועם הזדמנות לנטרל את חיזבאללה בצפון. מצער איך הגענו לכאן אבל אולי בסופו של דבר מעז ייצא מתוק".

בדבריו הדגיש את התנגדותו הרבה להפסקת אש. "מי שקרא להפסקת אש בצפון טועה. לישראל אין דרך חזרה. הם לא יכולים להרשות לעצמם עכשיו לא לסיים את העבודה ולפרק לחלוטין את הארסנל שכוון אליהם", והדגיש כי זוהי הזדמנות חד-פעמית שישראל לא תוכל לקבל שוב. " אי ניצול מלא של הזדמנות זו לנטרול האיום הוא חוסר אחריות".

קושניר לביידן: "יש לתת לישראל להשלים את המלאכה", צילום: CBS News

קושניר ביקר את ההנהגה האיראנית שלדבריו "תקועה במזרח הישן בעוד שכניה דוהרים לעבר העתיד על ידי השקעה באוכלוסייה ובתשתיות שלהם. לדבריו, "ככל שהשליחות והאיומים האיראניים יתפוגגו, הביטחון והשגשוג האזורי יעלו עבור נוצרים, מוסלמים ויהודים כאחד". עוד ביקר את ניסיונות האיראנים לפגוע בטראמפ ובקמפיין הבחירות שלו ואמר כי "המאמץ של איראן מסריח מייאוש ומקשיח נגדם קואליציה גדולה".

"היום, עם ההרג המשמח של נסראללה, היה היום הראשון שהתחלתי לחשוב על מזרח תיכון ללא הארסנל העמוס של איראן המכוון לישראל. כל כך הרבה יותר תוצאות חיוביות אפשריות", אמר והדגיש כי זה הרגע לעמוד מאחורי ישראל. "הצעד הנכון כעת עבור אמריקה יהיה לומר לישראל לסיים את העבודה. זה כבר מזמן. וזה לא רק המאבק של ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר