תומך ישראל: ראש ממשלת המדינה המוסלמית שעלה לנאום עם סיכת חטופים

ראש ממשלת אלבניה, אדי רמה, נאם בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק עם סיכת החטופים • בנאומו הצהיר כי "אין מקום לחמאס בעולם" • רמה דיבר גם על התוקפנות הרוסית ואמר כי אלבניה תעמוד לצד אוקראינה ככל שידרש

ראש ממשלת אלבניה, אדי רמה. צילום: אי.פי

ראש ממשלת אלבניה, אדי רמה, עלה אמש (שישי) לנאום במושב ה-79 של העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק עם סיכת החטופים. בנאומו הצהיר רמה כי "אין מקום לחמאס בעולם בו אנחנו רוצים לחיות".

פעילות צה"ל ברצועת עזה, צילום: ללא

רמה הביע את תמיכתו בזכות הפלשתינים למדינה ולחיים בביטחון ובשלום, אך הוסיף: "ליהודים מגיע לחיות במדינתם בביטחון גם כן. אנחנו צריכים לחדש את המצפן המוסרי שלנו בכל הנוגע למזרח התיכון. אסור לאפשר לארגוני טרור כמו חמאס להמשיך להתקיים. הם הורסים את השלום האפשרי בין ישראל לפלשתינים".

"אסור לקבל אנטישמיות וניו-נאציזם - שני הדברים הנוראים ביותר שקרו במשך שנים רבות. לא קשה, כמובן, להכריז שאין מקום לאלימות שרואים במזרח התיכון". לדברי רמה: "אלבניה תומכת במאמצים הבינלאומיים לכינון השלום בין ישראל לפלשתינים ומאמינה בפתרון שתי מדינות לשני עמים, עם מדינה פלשתינית מתפקדת ומדינת ישראל עצמאית וחזקה".

ראש ממשלת אלבניה, אדי רמה, צילום: רויטרס

רמה, שכאמור ענד את סיכת החטופים הצהובה בזמן נאומו, הכריז: "אסור לתמוך בטרור ובארגונים הכפופים לו בעוד יותר מ-100 אנשים חפים מפשע מוחזקים בשבי בחורים מתחת לאדמה על ידי טרוריסטים שטבחו באנשים ב-7 באוקטובר".

בנאומו, רמה אמר כי אלבניה תמשיך לתמוך גם באוקראינה "כל עוד יהיה צורך בכך". הוא הוסיף כי "התוקפנות הרוסיתה צריכה לשמש כקריאת השכמה. מצבם של מדינות מערב הבלקן טוב יותר מאי פעם, אך עלינו לעבוד עם בעלות בריתנו".

ההרס באוקראינה אחרי ההפצצות הרוסיות, צילום: אי.פי.אי

רמה אמר כי קוסובו היא חלק בלתי נפרד מהמציאות הבינלאומית וכי השוואות לאוקראינה אינן עומדות במבחן. לדבריו, "אין להחזיק את קוסובו כבת ערובה על ידי אף גורם עם טענות שווא וזה צריך להתחיל מחמש המדינות החברות שאינן מכירות בה".

ראש ממשלת אלבניה הוסיף כי "על מדינות מערב הבלקן לעבוד עם בעלות בריתן כדי שחזרה לעבר תהיה בלתי נתפסת. על כולנו במערב הבלקן להתאחד ולתכנן את עתידנו יחד. זוהי האמונה הבלתי מעורערת לראות את העתיד שלנו משגשג".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר