נאום נתניהו באו"ם ניסה לקנות לישראל עוד אשראי מדיני

ראש הממשלה הגיע כנציג האנדרדוג במשחק הצביעות הבינלאומי ובכל זאת המסרים שהשמיע שם חשובים לאוזן הישראלית • במקום להתחנן לשיתוף פעולה בינלאומי להסרת האיום האיראני, הודיע שאם נידרש לכך - ישראל תעשה זאת גם בעצמה • שלום עושים עם מנצחים - נתניהו בא לאו"ם למקום בו דורשים כניעה והודיע על כוונת ישראל לנצח ולהישאר בסביבה

רה"מ נתניהו נואם בפני עצרת האו"ם. מעביר גם מסר לישראלים. צילום: רויטרס

אל מול מסכת שקרים שהושמעה נגד מדינת ישראל במשך שלושה ימים בעצרת האו"ם, נתן ראש הממשלה את גרסת העם היושב בציון לשנת המלחמה שנכפתה עליו, לא רק בעזה אלא בשש חזיתות נוספות.

ללא קרדיט

בעוד גרסת ישראל לאירועי 7 באוקטובר ניתנה באנגלית מצוחצחת, קשה היה להשיג מטרות מדיניות במוסד שהאנטישמיות מפעפעת בו ושותפיו מצביעים באופן מסורתי נגד מדינת העם היהודי. נאום נתניהו באו"ם ניסה לקנות לישראל עוד אשראי מדיני כדי לנצח בשתי חזיתות, אך הקהל כאמור משוחד מראש בארגון מוטה וחולה באנטישמיות. ובכל זאת, נסיעת נתניהו לאו"ם ונאומו בו חשובים למסר הישראלי: אנחנו עוד כאן ואותנו לא יורידו מעל במת העולם.

אחרי אפס גינויים לחמאס במשך שנת מלחמה ואינספור גינויים לישראל - נתניהו הגיע כנציג האנדרדוג במשחק הצביעות הבינלאומי ובכל זאת המסרים שהשמיע שם חשובים לאוזן הישראלית: נתניהו הציב באופן רשמי את החזרת החטופים כמטרה עליונה, הודיע שאם חמאס ישחרר את החטופים תסתיים המלחמה בעזה, אחרת נילחם עד לניצחון. המסר הזה יכול היה לעבוד נהדר אם נתניהו לא היה מדבר באופן נלהב על האכלת עזה (3000 קלוריות לאדם) תוך כדי מלחמה באופן שמעכב את כניעת אויבינו שם. הוא אמנם עושה זאת למטרות המשפט הבינלאומי, אך אנחנו ממילא מפסידים שם. חיי אזרחינו חשובים יותר.

רה"מ נתניהו בדרך לנאום בעצרת האו"ם. מאיים לתקוף את איראן, צילום: רויטרס

מסר חשוב נוסף הוא באשר למלחמה בלבנון. נתניהו שב והדגיש כי המלחמה נגד חיזבאללה תימשך עד שתושבי ישראל יוכלו לשוב לבתיהם בבטחה. אל מול הלחץ האמריקני צרפתי להפסקת אש עכשיו וללא תנאים, נתניהו חוזר על הדרישה להזיז את חיזבאללה מעבר לליטאני ולפירוק תשתיות הטרור שמאיימות על ישראל. הפעם במקום להתחנן לשיתוף פעולה בינלאומי להסרת האיום האיראני, הודיע נתניהו שאם נידרש לכך - ישראל תעשה זאת גם בעצמה כפי שהיא נלחמת מול משטר האייתולות במספר חזיתות.

אולי הייתה זו העובדה שנתניהו התארגן לנאום תוך כדי מערכה פעילה בלבנון, אך הפעם האלמנטים שהביא נתניהו לא סיפקו הצגה יוצאת מגדר הרגיל. עם שתי המפות שבידיו חזר לשנה הקודמת שבה נאם באו"ם ערב כמעט הסכם היסטורי עם סעודיה והציג את האפשרות לשגשוג במזרח התיכון לעומת הקללה שאירן תמיט על האזור ומעבר לו. בעוד נתניהו נאם על כך שהאפשרות לשלום עם סעודיה עוד בהישג יד, הנציג של המדינה המיועדת כנראה עזב את האולם. בשלב הזה, נוכח הנסיבות, ישראל מוקצה מחמת מיאוס. קשה לראות את המצב משתנה עד כדי תמונת לחיצת ידיים על מדשאות הבית הלבן.

נתניהו עם המפות בעצרת האו"ם. "מפת הקללה ומפת הברכה", צילום: אי.פי

שלום עושים עם מנצחים - נתניהו בא לאו"ם למקום בו דורשים מישראל כניעה והודיע על כוונת ישראל לנצח ולהישאר בסביבה. אך לא המילים הם שיקנו את השקט עם סעודיה אלא המעשים. ניצחון בעזה והשבת החטופים, השמדת תשתיות הטרור בלבנון ודחיקת חיזבאללה הרחק מגבולנו, טיפול באיום האיראני והשבת ההרתעה במרחב. רק כך תחזור ישראל להחזיק בדימוי העוצמתי שלה במזרח התיכון ורק כך תחזור האפשרות להרחבת מעגל השלום. זו גם הדרך היחידה לקיום הסיפא בדבריו של ראש הממשלה אי שם ביו יורק: "חזקו ואמצו ואל תיראו מפניהם. עם ישראל חי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר