גנץ לצידו של נשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר. צילום: יהודה פרץ

הגרמנים עיכבו נשק, גנץ זעם: "עלינו להגן על מדינת ישראל"

היועץ לביטחון לאומי הגרמני: חייבים אסמכתא שכלי הנשק "לא ישמשו לרצח עם" • יו"ר המחנה הממלכתי: "זה לא הזמן למסמכים"

[object Object]

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ יצא אתמול לביקור בזק בברלין, שבמהלכו נפגש עם הצמרת הפוליטית הגרמנית, בכללה הקנצלר אולף שולץ והנשיא פרנק ואלטר שטיינמאייר. בפגישה עם היועץ הגרמני לביטחון לאומי יינס פלטנר התפתח עימות חריף סביב אספקת מערכות לחימה לישראל.

ל"ישראל היום" נודע כי גנץ העלה את הדחיפות בהסרת חסמים ועיכובים מצד הגרמנים על אספקת מערכות לחימה שמדינת ישראל זקוקה להן. הבכיר הגרמני ענה בתגובה כי העיכובים נובעים מכך שישראל עדיין לא העבירה את המסמכים המשפטיים המאשרים שכלי הנשק "לא ישמשו לביצוע רצח עם", וכי הנהלים דורשים אישור מסוג זה.

קנצלר גרמניה אולף שולץ ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, צילום: אי.אף.פי

גנץ, בן לשורדי שואה, זעם על הדברים והשיב: "זה לא עסק למסמכים. מדינת ישראל צריכה עכשיו להגן על עצמה במלחמה רב־זירתית, בתמיכת הציר האיראני, מפני אויב שבמקרה הזה יורה כבר שנה אל היישובים שלנו. ישראל ניסתה כל נתיב דיפלומטי אפשרי במשך 11 חודשים כדי להפסיק את הירי על יישוביה בצפון הארץ, שהביא לעקירה של עשרות אלפי אנשים מבתיהם ולמותם ופציעתם של רבים, ובהם 12 ילדים בטבח במג'דל שמס. אנחנו צריכים להחזיר את התושבים שלנו הביתה".

להגביר את הלחץ

הבכיר הגרמני קיבל בתגובה את הדברים, ואמר כי יפעל לשחרור החסמים המדוברים.

בפגישותיו עם הבכירים הגרמנים ציין גנץ עוד: "לנוכח הכישלון הדיפלומטי ביישום החלטה 1701, מדינת ישראל מחויבת להעצים את המתקפה על לבנון, שנושאת באחריות לנעשה משטחה, לפרק את התשתיות הצבאיות של חיזבאללה ולהביא להסכם חדש ובר־קיימא, שירחיק את חיזבאללה מגבול ישראל".

הוא הדגיש כי בכל הסכם עתידי, ישראל תידרש לאכוף ולהגיב בעוצמה על כל הפרה שלו.

גנץ קרא לפעול בכל האפיקים כדי ללחוץ על מדינת לבנון ועל איראן, שהיא הגורם המרכזי המממן והמחמש של חיזבאללה וחמאס. הוא ציין כי הגברת הלחץ הבינלאומי תשפיע גם על היכולת לקדם את השבתם של החטופים, שנמצאים בשבי חמאס כבר כמעט שנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו