דובר הבית הלבן על תגובת נתניהו להפסקת האש בצפון: "לא יכול לשער אם השיקולים היו פוליטיים או אחרים"

ג'ון קירבי התייחס לסתירות בין ההצהרות הרשמיות של גורמים בישראל לבין המסרים מהבית הלבן על עצירת הלחימה עם חיזבאללה • "לא היינו עובדים על זה אם לא הייתה לנו סיבה להאמין שישראל תומכת בזה"

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי. צילום: אי.פי.איי

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, התייחס היום (חמישי) לקריאתו של הנשיא ביידן להפסקת אש בת 21 ימים בלבנון. "אנחנו מנהלים דיונים פעילים עם עמיתינו הישראלים כדי לראות מה הצעד הבא הנכון, ואם, איך ומתי הפסקת האש הזו יכולה להירקם".

צה"ל: ביממה האחרונה הותקפו כ-220 מטרות חיזבאללה בלבנון \\ דובר צה"ל

לדברי קירבי, ברט מקגורק ועמוס הוכשטיין נמצאים כעת באזור "ורואים מה הם יכולים לעשות כדי להתקדם. לא היינו עובדים על זה אם לא הייתה לנו סיבה להאמין שהשיחות שניהלנו עם הישראלים במיוחד, תומכות במטרה הזו".

בתגובה לשאלות על הסתירה בין הצהרות ישראליות רשמיות לבין המסרים מהבית הלבן, אמר כי "אני לא יכול לדבר בשם ראש הממשלה נתניהו. אני לא יכול לענות על השאלה למה הוא אמר את מה שהוא אמר, ואני בהחלט לא יכול להתחיל לשער אלו שיקולים נכנסו לאמירה ההיא, אם הם פוליטיים או מבצעיים או אחרים".

קירבי: "אני לא יכול לדבר בשם ראש הממשלה נתניהו", צילום: .

עם זאת, קירבי הדגיש כי ההצהרה האמריקאית על הפסקת האש "לא נכתבה בחלל ריק. זה נעשה לאחר התייעצות מדוקדקת, לא רק עם המדינות החתומות עליו, אלא עם ישראל עצמה, והייתה לנו כל הסיבות להאמין כי הישראלים מודעים לחלוטין לכל מילה בה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר